VIT & FLUFFIGT

Promenad på 50 minuter denna vit fluffiga morgon =) Som vanligt möter jag upp Louise framför Jolina och såg en lång kö tjejer/kvinnor som väntade på att dörrarna skulle slås upp för att springa in och handla på REAN, ett ord som är positivt för många och inte för andra.
På andra sidan gatan Joel som dock inte hade samma massa av folk som väntade.
Är killar inte lika intresserade av att handla billigt klockan 6 på morgonen? =)
Har själv inte trängts på någon rea men misstänker att första timmarna är lite primitiva i den bemärkelsen att det djuriska i oss kommer fram.
Jag var först, att "raffa" åt sig, att trängas och vilja komma fram.
Jag iakttog från under luvan och gick vidare ...
Idag var det inte lika kallt som övriga dagar och då jag gick i mjukis byxor och luv tröja samt hade valt att fortfarande ha min pyjamas under så kände jag mig varm. Nästan en bastu känsla under vinterjackan =)
Nu dusch och sedan skall jag klä på mig med "riktiga" kläder. Knappast att jag kan ha min blommiga flanell pyjamas under kläderna resten av dagen =)
För första gången såg jag att Knut fick snöbollar i pälsen. Det sker aldrig annars men idag var det ett faktum. Befriade honom från dessa så nu ligger han i soffan och snarkar.
Själv hade jag önskat mig dessa i detta väder, så otroligt snygga!
Utan Moonboots men med ett leende på läpparna har dagen redan startat. Idag väntar inlärning av praktiska saker och det skall bli riktigt trevligt då det betyder att vissa saker närmar sig...
Jag behöver lite hjälp. Skulle behöva att ni skrev vilket citat bland alla som ni gillar bäst ...
Skriv ner det som kommentar så hjälper ni mig med en sak...
Kram!

Kommentarer
Postat av: N N

Självklart vill man hjälpa till.Jag har många favorit citat men den första som kommer spontant är:

"Amor vincit omnia"Kärleken övervinner allt....

2011-01-04 @ 11:51:25
Postat av: N N

Tage danielsson har sagt många kluriga saker men den klokaste:

"Om jag tänkte som fan,

kanske tänkte hela dan

på mitt liv och fann

en slags mening som var sann,

ja, då får jag inte glömma en förbannat viktig grej,

att då gäller denna sanning bara mig."

2011-01-04 @ 11:57:04
Postat av: NN

Tage danielsson har sagt många kluriga saker men den klokaste:

"Om jag tänkte som fan,

kanske tänkte hela dan

på mitt liv och fann

en slags mening som var sann,

ja, då får jag inte glömma en förbannat viktig grej,

att då gäller denna sanning bara mig."

2011-01-04 @ 11:57:40
Postat av: N N

Som sagt det finns många.Men måste bara (sista flr idag från Dalai Lama;"Varje gång jag träffar människor närmar jag mig dem alltid med utgångspunkt från de mest grundläggande faktorerna vi har gemensamt. Vi har alla en fysisk kropp, en hjärna, känslor. Vi föddes alla på samma sätt och vi dör alla. Vi önskar oss alla lycka och att slippa lidande." är en inte så romantisk men väldigt klokt sätt att tänka.

Nu skall jag lämna plats för alla andra .kram

2011-01-04 @ 12:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0