60 LÄPPSTIFT =)

Efter frukosten med mamma satt vi kvar hos henne och tittade på reprisen av "Let´s dance" då vi var i Göteborg igår och missade detta första avsnitt.
Kunde inte annat än att skratta av Weises kommentar om sin öppna mun och om inte programledarna hade själva märkt orden hade inte "barnen" förstått vad han syftade på. Min mamma gjorde inte det från första början =)
Hans kommentar var spontan om inte annat =)
Det ser ut att vara roliga artister och kändisar som skall uppträda i årets upplaga så självklart skall vi följa denna dessa dansare och bli förundrad över hur mycket de lär sig på så få veckor.
Efter 3 timmar hos mamma tog vi en kortis i Annelundsparken med Knut och så hem. Efter en stund gick vi till butiken Mist där bland annat AL håller på att greja för att butiken skall vara klar inför nyöppningen på måndag.
Hon har förmågan att se, tänka, planera och knyta ihop alla dessa verb till en lyckad extraordinär helhet.
Gå in och titta som sagt på måndag för att få uppleva lite feminin glamour.
Då Foroogh höll på att byta ut alla proverna på läppstiften så fick Nicole med sig 60 läppstift hem och tro mig, hon var lycklig när hon med noggrannhet gjorde de rena och ställde in dem i sin sminklåda =)
Självklart har jag nu blivit sminkad av min egna lilla dotter =)
Efter bilden
Läpparna blev bubble gum pink =) och färgen höll sig inte riktigt inom ramarna.
En lite hårdhänt make up artist som tog hand om mig men ja, det syns att jag har blivit sminkad =)
Och så före bilden.
Försöker intala mig själv att börja sminka mig då man kan verkligen dölja eller förstärka drag eller linjer i sitt ansikte men jag är trots några kanske förutfattade meningar hos vissa personer den som bara tar på sig lite mascara.
Det enda sminket jag har dagligen men vid några tillfällen får Foroogh "nöjet" att plocka fram det som hon ser borde lyftas fram vid några unika tillfällen.
Nu har vi ätit tacos och så skall vi läsa några sidor i våra böcker innan vi myser i soffan framför teven. En bok skall hon visst ha läst innan måndag så vi har nog att göra ... =)
Att ha en lästimma känns därför väldigt aktuellt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0