MADICKEN & DISNEY ON ICE

Klockan är snart 23 och det har varit en mysig dag som började med ett givande möte på Viskan och förtsatte med jobb fram till 13.30.
En underbar snäll person hade fixat 4 biljetter till Disney on Ice till mig och då Linda och jag hade givit i present till våra töser biljetter till teaterföreställningen Madicken på Lisebergsteatern så körde vi allt idag.
Madicken mellan 16-18 och Disney on Ice mellan 18.30-20.30.
Lisebergsteatern bjöd på en mysig "Madicken" föreställning med sång, bra repliker och barn som tar för sig av scenen. Nicole & Holly började direkt planera att sätta upp och spela en egen föreställning och när vi senare kom till Scandinavium sa de att de vill ha den där så att mycket folk kunde se dem.
Linda och jag tittade på varandra och insåg att de har stora mål ... Vi försökte förklara att hyra Scandinavium inte är helt gratis, något de dock inte såg som några större problem då de önskar sig detta...
Frågade med ett leende på läpparna om jag har läst boken "The Secret" lite för högt så att hon nu tror på att det bara är att visualisera ... =)
Efter applåderna var det bara att ta på sig jackorna och skutta över gatan till andra scenen, den som bjöd på för oss kända amerikanska figurer. Vi har ju trots allt deras autografer och kort med många av dem =)
Tack Fredrik för biljetterna!!!
Efter att ha köat i 1 timma på Mc Donalds trots en kortare kö fick vi den maten som flickorna fick äta i bilen på väg mot Borås.
Vi hann dock undra och ifrågasätta logistiken bakom hur de fördelade uppgifterna sinsemellan då snabbhet verkade verkligen inte vara något nyckelord denna kväll på Mc Donalds.
Å andra sidan tänker jag vidare att det kanske var tjejens första arbetsdag, de hade en massa att göra och något tekniskt har krånglat.
Som sagt, det kan ibland finnas orsaker som vi ej är medvetna om men som förklarar...
På vägen hem underhöll jag min väninna med några nyheter och hon konstaterade att det är sällan monotont i mitt liv. De vänner man har och älskar är man mån om och det är skönt att få lätta sitt hjärta inför dem.
Thanks ...
På italienska säger vi "Chi trova un amico trova un tesoro" = "Den som finner en vän finner en skatt" och visst är det så ... vad skulle man göra utan de orden de uttrycker, utan den handen som räcks när man kanske har ramlat och den medmänskligheten utan några dömande ord som gör en vän till just en vän?
Jag är lycklig lottad när det gäller vänner då den kista jag har "hittat" innehåller en ovärderlig skatt, den skatten som benämns med ordet vänskap.

Från morgonen med min kära väninna, blicken om den "vi" som jag får erkänna att jag älskar höra. Ordet "Vi" står för samhörighet, för en nära relation, för att man har ett gemensamt mål och de två bokstäverna i ordet innehåller så mycket makt. En enkel men powerful we är vi =) och så avslutas dagen med en värmande kram om en "jag gillar dig oavsett vad" och så ett sms med samma innehåll.
Finns den perfekta människa som är perfekt gällande allt? Och om så hur ser den perfekta människan ut och hur beter sig hon då?
Utan svar på dessa frågor så tittar jag mig snabbt i spegeln.
Ingen perfektion där, men så inser jag också en sak:
"Tack och lov för det"
We are homo sapiens but we are even humans med alla de små brister som tillhör detta och låt så vara fallet och inse att perfektion vore för mycket att bära av en och samma person...
Nicole sover och drömmer om sin, Hollys och Agnes stora föreställning på en fullsatt Scandinavium med föräldrar som kommer fram med stora blosterbuketter vid slutet, Knut ligger på golvet här i sovrummet och är nog nöjd att vi äntligen är hemma och jag ... jag tackar denna dag och de personerna som jag har idag träffat ...
Är tacksam och somnar med ett leende ...

Kommentarer
Postat av: Anonym

perfekt finns så klart eftersom det är upp till betraktaren att bedöma nivån av perfektion o sätta själva ribban.Men det är ju såklart oerhört subjektivt o oerhört personligt.....Om inte annat finns en låt som heter Perfekt med Mats Westling som bara måste lyssnas på i detta sammanhanget.Och jag håller med din kompis ang The secret.The law of attraction works,if you stick to it....

2011-01-08 @ 00:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0