LEARNING BY DOING

Efter den tidiga promenaden var den lyx att sätta sig på Viskan och njuta av en god frukost med tidningen framför sig. En riktig god och skön start på dagen! Skall absolut få till några frukostar på Viskan för hur dagen börjar är verkligen så otroligt viktigt, starten präglar på något konstigt sätt hur man upplever dagen i några timmar framåt och de timmarna är viktiga...
Idag skulle jag lära mig vissa saker inför kommande projekt och slussades in i detta på bästa sättet:
då verksamheten man skall lära sig har som mest att göra =)
Onödigt att titta till eller tro att man lär sig genom att vara på plats då inte så mycket händer.
Learning by doing heter det och om den där doing blir multiplicerad med många doing sker inlärningen betydligt snabbare.
Tyckte att min "lärarinna, en underbar sådan och jag var värda en latte runt 15 tiden och passar på att tacka Orion för den där chokladbiten som alltid följer med ... =)
Den är värd mycket!
Nu skall min väninna se till att mitt hår "rättas" tillbaka till sin naturliga hårfärg =) så en sen frisör besök är vad som väntar nu.
Before
After bilden will come ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0