SPA & DESSERT

Tror att jag skulle kunna somna i skrivande stund denna kväll och troligtvis kommer jag att göra precis detta snart då jag tänker nog lite för mycket just nu ... =) Kan man egentligen tänka för mycket undrar jag?
Idag kom F. som jobbar bland annat för BT och F. har varit tillsammans med en väninna till mig för flera år sedan. Som F. sa "pratar vi tidig 90 tal", något som fick mig att känna mig som ett arkeologiskt föremål ...  =)
Medan vi pratade passerade en annan kille förbi som dock tittade in och såg F. där vilket fick honom att vända och komma in för att hälsa på sin gamla kompis. De hade nog inte setts på ett tag ...
Medan dessa två killar pratade så tittade jag på den andre och sa att "Hmmm... tror nog att även vi känner lite varandra" och F. sa med ett leende att "ja, man kan nästan säga att ni har dejtat" =)
Min väninna Annika var då tillsammans med F. och när vi skulle gå på teater följde även hans kompis R. med.
Imponerade idag med att berätta för just R. att "jag minns att du hade på dig en svart/vit prickig skjorta".
Hur skulle jag kunna glömma en sådan skjorta undrar jag? =)
Vi skämtade lite om den teaterföreställning som vi hade varit på. Av någon märklig anledning trodde jag att det var något tungt och allvarlig som vi hade varit och tittat på medan de minns en komedi =). Hahaha! Minns dock att vi skrattade en hel del så  F . och R. har nog alldeles rätt här.
Jag som trodde att vi var mer djupa än vi hade varit ... =)
Roligt att se någon/några efter så många år och en liten kuriosa är att det var just F. som blev tillfrågad av mitt nummer av en kille jag gillade väldigt mycket för många många år sedan (skrev det på mitt inlägg "A te da me" ...)
Efter att jag fick reda att den killen som heter CB hade mitt nummer så kunde jag inte annat än att parkera mig bredvid telefonen med en orolig mage och ett hjärta som trodde att den deltog i en Formula 1 tävling.
Tänk på hur sådant påverkar oss, hur lätt det är att bara fokusera på det och inget annat...
Nicole följde med Agnes hem idag då hon, Holly & Agnes skulle ha lite SPA i hemmiljö. Sådant kan jag inte erbjuda i mitt hem så bubbelbad fick det bli hos kompisen =)
Fick ett MMS med 3 glada flickor i vattnet och de njöt nog av den stundens avkoppling.
Hämtade henne runt 1815 men stannade själv där en stund för lite prat. Alltid trevligt med samtal.
Apropå Nicole måste jag berätta att min lilla har gjort på slöjden en nyckelring som jag vill visa upp då jag tycker att den är helt bedårande.
Visst är den fin, original och framförallt personlig!!!
Vi försökte skypa med min syster och familj men precis då fick min lilla för sig att hon skulle ha dessert och klagade över att hon aldrig får detta. Undrade om hon skämtade med mig ... D e s s e r t ??? =)
Glass, panna cotta eller choklad mousse ville hon ha och hon var riktig bestämd, för ... =)
Insåg trots min sömn och trötthet var det dags med en pedagogisk insats och gav henne teve förbud för kvällen ...
Hon var inte nöjd men så småningom insåg hon nog att denna lilla tillrättavisande med konsekvens var berättigad och hon somnade en stund senare skönt i min famn ... Ibland är de sååå stora och ändå sååå små ... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0