HÖGKLACKAT & JURIDIK

Imorse när jag vaknade och skulle välja skor/stövlar så tänkte jag att jag skulle framhäva min kvinnliga sida och skippa mina låga boots. Högklackade kändes som det självklara valet helt enkelt då jag skulle lämna Nicole på skolan och ha ett litet möte angående kommande projekt.
Bilen stod dock ej utanför dörren idag så Nicole, Knut och jag gick på detta underbara hala underlaget för att komma till parkeringen och för att inse att bilnyckeln var ej i fickan. Vi knallade tillbaka och så skrattade jag för mig själv åt mitt val av klackar då jag kände att det hade varit så mycket skönare om mina Uggs hade varit på denna kalla och isiga morgon.
Nicole tyckte nog att det var lite underhållande trots allt att gå fram och tillbaka då hon inte ens klagade och Knut trippade snällt bredvid och var nog glad över dessa extra meter =)
Så nöjd var jag över mina skor innan jag gick ut för att sedan byta snabbt om när vi hämtade bilnyckeln.
Klackarna får vänta tills isen har smält ... Går man sällan i dem behöver man faktiskt inte börja just nu =)
Så typiskt mig att se även detta som en utmaning =)
Dagen fortsatte med möte och jobb, hämta lillan, komma hem och städa lite medan Nicole lekte med sina dockor.
Klockan 18 kom Louise & Charlie som snällt var här medan jag begav mig till Högskolan då jag läser en översiktskurs i juridik.
Innan jag gick in i klassrummet hörde jag mitt namn och bakom mig stod Wanna, en italiensk väninna som jag inte har sett på cirka 12 år. Hon är i Borås i ett år då hon har barn och varit gift med en kille som bor i Borås men jobbar en del i Norge så hon tar hand om barnen och hade bestämt sig själv för denna kurs då hon skall plugga ämnet även när hon flyttar tillbaka till Italien.
Så roligt att se henne!!! Hon har vid flera tillfällen lagat mat åt mig då hon var till skillnad från mig en riktig italiensk fru som älskade sitt kök.
Jag är väl det där lilla undantaget som bekräftar regeln även i detta ...
I vilket fall satte vi oss och när professorn strömmade in i kängor och ryggsäck log jag då jag visste vad Wanna tänkte "Så olik en italiensk professor i stilen"... Skönt att vara casual och vanlig samtidigt som jag ändå kan finna att det har sin charm när en professor ser ut som ... den bilden man har av en professor =)
Skön och frispråkig då han svor med glimten i ögat av alla lagarna, då han skämtade om det svenska rättsväsendet och över människor.
Då jag gick lite tidigare sa han till mig att Nicole är välkommen på juridiken vid nästa tillfälle.
Varför inte? =)
Tyvärr missar jag nästa tillfälle då jag är i Köpenhamn men ser redan fram emot nästa lektion och imorgon skall jag gå och inhandla det häftet med olika processer som vi skall läsa samt en av böckerna.
Lika bra att lära sig lite, allmänbildning och bra kunskap då även köplagen är en av de momentum som vi skall gå igenom.
Älskar att lära mig något nytt, älskar att sitta och lyssna, att inhämta ny kunskap, att göra och läsa något man inte har gjort, att få tycka, tolka och jämföra.
Nu skall jag gå och lägga mig då före midnatt är mitt mål för denna kväll.
Att vara både en nattmänniska och en morgonmänniska är verkligen ingen bra kombination =)
Godnatt mina vänner...

Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan!



Jag instämmer, väldigt trevligt och jag är sååå nöjd med kudden! Max älskar den :) Såg din Knut här på bloggen, vilken goding. Helt underbar päls!



Ja men det låter jättebra! Jag hör av mig i mitten på mars någon gång så fixar vi något bra!



PS! Passade på att blogga om utförsäljningen också!



Ha det fint!

Kram Maria

2011-01-27 @ 13:39:03
URL: http://www.borasbloggarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0