MUSIC & MOMENTS

Kan ni lyssna på en specifik låt och bli förflyttade i tiden till det specifika ögonblicket som gjorde att just DEN låten blev den moment?
I have a few ...
Guardian Angel- Masquerade
med min första tonårskärleken. Minns att jag var i Sverige på semester när brev om förbjudna kyssar kom, ord över längtan, romantik uttalades på det där oskyldiga sättet som hör ihop med den åldern och så var jag väldigt oskyldig i jämförelse med alla andra...
http://www.youtube.com/watch?v=3rivK8tlyD8

Den killen i Italien som dock har alltid funnits i mitt hjärta är Alex vars vän sa till honom första gången vi sågs att han ej skulle drukna i mina ögon.
I was 16 och jag föll för honom samma sekund som jag såg honom.
17 år senare hörs vi inte ofta men vi är fortfarande vänner. Han har blivit nyligen pappa till en underbar liten tös och lever delvis familjelivet, dock á la italian way tror jag =)
Tillsammans hade vi
The time of my life
http://www.youtube.com/watch?v=WpmILPAcRQo

Listan av de ögonblicken som förevigas i minnet och i sinnena genom musiken kan göras lite längre dock men en av de starkaste tar mig tillbaka till Smögen för 3 år sedan när jag befann mig på en fullsatt Hamnen 4.
När killen som jag hade sett tidigare på båten kom fram till mig och kysste mig så försvann alla i min hjärna. Jag såg bara honom och hörde musiken.
Tyvärr hittar jag inte den låten jag tänker på men jag vet väl vilken den är för så fort jag hör den så är jag tillbaka där =)
Den sista låten jag hänvisar i sammanhanget är
http://www.youtube.com/watch?v=RF0HhrwIwp0
som för alltid kommer att få mig att känna sanden på Phi Phi mellan tårna medan låten förevigas.
Vilken blir nästa låt? Den känslan är ju så  underbar oavsett om det handlar om en dag eller flera veckor-månader-år. Det finns i min vokabulär något jag kallar för "kärlek för en eller några nätter" för kärlek behöver inte vara den som varar för evigt. Man känner den då och man skall njuta av den utan att försöka lägga en benämning på det.
I Sverige är vi dåliga på att dejta då en dejt ses oftast antingen som ett ja till ett förhållande eller till en l--g. =)
Dejting är socialt och behöver varken leda till det ena eller andra.
Hur skall man veta a priori vad man känner när man träffar någon? Njut av umgänget och låt sinnena våra öppna till det som är, det är ju trots allt det enda som räknas ...
Mina ord denna söndag förmiddag.

Kommentarer
Postat av: Nu nynnandes

Bra grund inställning till en Dejt.Dejt är ju engelska för en träff,ett möte och alla möten skall man ta vara på....

Dock måste man ju bestämma var o när man skall träffas .......

2011-01-23 @ 11:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0