FORMEX MÄSSAN


Dagen startade med att hänga på hänglåset på mässan då Ann-Louise hade varnat om att katalogen till Olsen & Jensen är som en Bibel för många. Medan jag hängde min jacka så "sprang" hon iväg och ropade bara till mig 11:49... Ja, ja och mer ja tänkte jag när jag sedan gick dit. Vände dock för att hämta Pia som också hade kommit då hon också har en projekt till sin gård där hon bor med familjen.
Här ordnas bröllop och mycket annat. Världens underbaraste plats, säger Ann-Louise och får allt ta mig dit och titta en dag.
Är ni nyfikna så titta in på denna hemsida och låt er inspireras.
http://www.grytsberg.se/


Pia & jag som är lite noviser i detta tyckte nog att mässan bjöd ändå inte på den jäkten som vi trodde.
Ljudnivån var trots allt rätt så behaglig och trots att vi var där mellan 9.30-20 så kändes det inte riktigt så.
Vi dividerade senare dock om huruvida långt vi hade gått på själva mässan. Själv tycker jag inte att vi har nått den milen som de påstår men kanske några hundra meter =)?
Vi hittade dock väldigt många trevliga "föremål" och är lite "rädd" att vi även kommer att hitta många sådana på Köpenhamns mässan... Hör ett visst ord susa i min hjärna ... Den bokstaveras "b u d g e t" =)
Känner ni igen detta ord? =)
I en monter såldes fina tunikor & skor/stövlar. De sist nämnda görs i Portugal av läder från Italien.
Riktigt fina & coola då de är annorlunda och det är just det som är lite annorlunda som vi gillar.
Att skilja sig från mängden om det nu handlar om en tunika som har detaljer som ger den en extraordinary touch, om det handlar om en människa som vågar stå för den hon/han är, om det handlar om att ha två sköldpaddor som heter "Sköld & Padda" (den är till dig Linda =). Även kläder & skor vill sticka ut och hantverk, det genuina är det som känns viktigt. I den monter hade ägarinnan glömt att namnge en tunika som hon designat.
Hon tittade på vår order och den fick helt enkelt heta "Michela" =))
Självklart fotade jag henne medan hon bokstaverar mitt namn på den lappen som hängde på tunikan och tittade noggrant på att hon skrev mitt namn rätt ... Inte varje dag jag får ett plagg kallad efter mig och rätt skall då bli rätt också ... =)
Visst är detta vackert?
Och den industriella stilen är såååå snygg!!!
Nu är klockan över midnatt. Lina har kommit från Borås och tar min plats då jag själv åker hem imorgon.
Ann-Louise & jag ligger åter med våra datorer på och Lina? Tittar upp och ser henne ligga nerpackad med täcket upp till halsen. Hon måste nog tycka att vi är väldigt asociala =)
Sorry Lina ...
Ann-Louise läser upp en artikel på bt.se apropå att vi alla gör fel ibland.
Artikeln handlar om en rättegång som blivit inställd då domaren i målet fastnade i en poliskontroll och visade sig vara alkohool påverkad.
Han/hon har alltså åkt dit för rattfylleri på väg till sitt jobb som domare där han/hon skall moralisera någon annan om rätt/fel...
Kan vi inte förstå att vi alla felar men att vissa blir upptäckta istället?
Så lätt att döma andra, men är du själv fläckfri?
Det är dubbelmoral att moralisera andras misstag när man själv inte lever tillfullo efter alla de lag som faktiskt finns.
Dubbelmoral gillar jag inte. Bättre att vara medmänsklig och storsint och inse sanningen och på grund av sanningen inte moralisera andras val eller misstag.
Med dessa sista ord är det kanske dags för mig att avrunda denna sista natt i Stockholm, sista natt dock fram till nästa gång ...
AL, lyckades jag nu eller =)?
Efter 5 minuter:
AL har läst och hon förstod inte.
Conclusion: jag lyckades =)!
Ibland är det precis det som inte skrivs som är det roligaste =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0