EXTRAORDINARY BAKFORMAR ...


Nu ligger vi i var sin säng på ett hotellrum bredvid Stockholmsmässan. Vi åkte från Borås runt 17 tiden då vi gjorde bland annat en liten leverans till en äldre dam som inte hade bil och tanken på att hon skulle ta bussen tre gånger fanns inte. När jag blir äldre önskar jag home delivery så ha det i tankarna =)
Hennes tacksamhet var tydlig och att få göra något så lite som upplevs som stort är bara ett bevis på att små gester är stora gester...
Don t forget ...
Innan vi åkte så gick jag in till Hjärterum för att titta på några nyheter!
www.hjarterum.net
Gillar ni att baka?
Leila använder sig i sina matprogram just av dessa då hon skapar (trodde vi ja =) bakverk som får oss att drömma av socker =)
Jag brukar hänvisa till en av mina favoritcitat vars ord lyder:
"Skillnaden mellan ordinary och extraordinary är det lilla ordet extra" och visst är det mycket extra att baka en sockerkaka i en sådan här form.
Se och njut av hur extraordinary en sockerkaka eller bröd kan se ut och önskar bli. t;/div>
Priset?
Dessa bakformar från Nordic Ware kostar 449:-/styck men köper du två får du köpa dem för 800:-



Så fina !!!
Gillar ...
Kunde inte motstå att ta några fler bilder för hemkänslan i en butik är svår att få men här finns den.
I ett samhälle där mail, fax och sms används dagligen för konversationer rörande det mesta skall man dock inte förglömma värdet a v ett vykort/brev.
Tanken att någon har köpt det, skrivit det, köpt ett frimärke och postat det är ett bevis på att tanken och tiden bakom något så enkelt är mycket värd och visst gillar vi fortfarande det handskrivna?
I do ...
Nu skall jag fortsätta med lite läsning.
Har med mig en pocketbok som jag har köpt en rosa skydd till på Ordning & Reda.
Helt underbart att ibland gömma den litteraturen man läser för det är faktiskt inte alltid jag läser livsfilosofi ... =)
Min sida av sängen =)
Imorgon startar dagen med hotellfrukost för att sedan fortsätta med möten och inspiration här i ... Stoccolma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0