GOOD HEARTS/FRIENDS


När man växer upp så får man lära sig att alla människor vill inte dig väl.
Man får lära sig att vissa människor kanske finner något glädje i att kritisera dig.
De gör det för att du kanske ser ut som du gör, för att du kanske sticker ut på ett eller annat sätt, för att du vågar säga och vara den personen du vill vara, för att du lever ditt liv på ett sätt som inte är den standardiserande, för att när du felar låter du inte detta förstöra din självbild, för att du reser dig när de ville att du skulle ramla, för att du är stark och svag, för att du är den du är...
Å andra sidan finns det människor som vill dig väl.
Det finns människor som finner glädje i att se dina framgångar och mår dåligt när du får av andra kritik.
De finns de som älskar dig för att du ser ut som du gör, för att du vågar sticka ut på ditt unika & speciella sätt, för att du vågar säga och vara den personen du vill vara, för att du lever ditt liv på ett sätt som inte är den brukliga, för att när du felar ser de att du gjorde en felaktig handling men att det fortfarande inte är något fel på dig. Det är de människorna som räcker fram sin hand när du ramlar då de vet att du är stark men även svag och mänsklig, de gillar dig för att du är den du är då dina "brister" är en del av dig och då de ser det mänskli ga i dem.
Dessa människor är dina vänner ...
Människor som inte vill dig väl kontra människor som vill dig väl.
Det är de sist nämnda som är de viktiga, det är de som du älskar och vars vänskap och kärlek du vårdar som du skall bry dig om.
Tron att alla skall älska dig försvinner med åren. Vem skulle orka om så vore fallet? En omöjlighet att leva och vara den som alla gillar då alla utgår från sina egna referensramar, då de själva har sina känslor som påverkar säkert vad de tycker om dig.
Släpp den kritiken som kommer från sådana människor som inte vill ditt bästa, de tillför inte dig något, låt de orden och de tankar som kommer från dem bara passera förbi, låt inte deras dömande ord bli din sanning.
De blir din sanning endast om Du tillåter detta. Tillåt inte!
Någon har sagt: "Har du inte något snällt att säga, säg inget alls" =)
och om din vän säger "Jag kanske faller ihop sedan" så säg "då finns jag där för att plocka upp dig".
Det svaret har jag fått och det svaret tackar jag för ...
Dessa hjärtan vill jag ägna till alla mina vänner som har visat sitt öppna sinne.
Av någon anledning är jag inte förvånad över att det är just mina vänner som är de människor som besitter detta underbara egenskap.
All den hjälp som finns och som uttrycks i så många olika former, allt från öron som lyssnar till underbara projekt, allt från att hjälpa med Knut till att hjälpa med den logistiken som mycket i livet innebär.
Jag tackar Er mina vänner för att Ni är de Ni är och för att Jag får vara den jag är
http://www.youtube.com/watch?v=Vbg7YoXiKn0

Kommentarer
Postat av: anlois

mycket bra & fint skrivet vännen!! nu ä de kudden som vankas sen när vi vaknar ä de massa dagar i storstan för vårt nya gemensamma "barn"...puss

2011-01-18 @ 00:30:23
Postat av: oroshJäRTa

Otroliga bilder&fin text.

2011-01-18 @ 09:09:15
URL: http://hornsgatanminauorta.blogspot.com
Postat av: Anonym

Så himla sann bild av riktiga vänner, bra att du har insett det. Människor slutar aldrig att förvåna, så är det bara! Med tiden märker man verkligen vilka som är äkta och inte, det i sig är lite av livets charm. För det gör att man blir en klok kvinna tillslut :)



Fortsätt stå på dig, finn lycka i dig själv. För den personen du aldrig kan bli av med är just dig själv!

2011-01-18 @ 22:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0