SOLSIDAN? COMME CI COMME CA ...

Det har varit någon slags Solsidan uppståndelse kring att programmet har nu börjat åter.
Är nog en av de få som inte har sett denna serie så ikväll bestämde jag och Louise att vi skulle titta på det programmet som många älskar, skrattar och känner igen sig i...
När jag kom hem till Louise så dukade hon fram ost & nutella.
Då jag inte gillar ost återstod bara ... nutella som är made in Italy om ni inte visste detta!
Tittar man i Louise & Petters sovrum så har de en vägg med kort på de själva, på citat och blev allt lite mallig när jag såg att Nicole & jag pryder väggen ... =)
Vi började att titta på Solsidan, skrattade några gånger åt den "blonda kvinnan" (kan ej namnen) och insåg att detta kanske har med identifieringen att göra =) men så pratade vi istället och ooooops var Solsidan slut.
Varken för eller emot men förundras egentligen att program som barn får titta på innehåller så många svordomar.
Det gillar inte jag!
Språket och användningen av orden är makt och skall inte missbrukas. Svordomar är inga ord och beskriver ingenting, de bevisar bara på en stor brist i språket och låter väldigt väldigt illa så nej, inget program för barn är min åsikt eller så får man åtminstone prata med barnet kring detta.
Lite lustigt att tänka på vad som förälder tycker är helt okej eller inte. Det skiljer nog en hel del mellan föräldrar och att höra varför och argumenten kring saker och ting är väldigt intressant.
Jag har alltid funnit människors tankar och beteenden spännande världar där förhoppningsvis man inte skall döma så hårt någon som tycker annorlunda så länge detta inte skadar andra.
Charlie & Knut lekte och myste under tiden ...
och nu är jag hemma igen.
Får erkänna att jag är allt lite trött efter natten som varit med mina 4 timmars sömn men har lite läsning framför mig innan jag skall blunda...

Kommentarer
Postat av: Anonym

vacker som få; bellissima Michela

2011-01-16 @ 22:36:50
Postat av: Anonym

o knut är nästan lika fin.....gonatt!

2011-01-16 @ 22:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0