UNDERBAR MORGONSTART

Vilken underbar start på dagen!
Louise, jag, Knut & Charlie tog en morgonpromenad på Kypesjön som bjöd på fjällkänsla.
Vi tog inte den korta promenaden så den vanliga på 25 minuter tog längre tid med tanke på underlaget.
Hundarna sprang och njöt av friheten medan vi hasade oss fram som två gamla gummor =)
När vi kom hem var klockan helt plötsligt redan 8.40 och en dusch efteråt kunde jag lämna min lägenhet för att gå och jobba fram till 13.30 och då med gott samvete då Knut hade fått en välförtjänt långpromenad.
Mycket folk på stan idag då centrum bjöd på Julgransplundring, något som lockade en och en annan familj.
Efter en lunch på Espresso House med Louise så är jag nu hemma ett par timmar för att sedan åka till Göteborg då jag är ikväll bjuden på champagne provning.
Frågan ställdes om jag ville ha hummer till. Hummer? Nej, tack blev mitt svar, gillar inte sådant som måste plockas ut och är söligt =)
Vi får se om jag lär mig något om denna dryck och återkommer så klart med en champagne lektion... om ni nu är intresserade =) Själv är jag inte den som låter sig imponeras av sådana dryck då vatten är det bästa som finns och Perrier vatten är för mig The Best.
Kan dock vara lite roligt att få lära sig något då även detta kan ses som en slags allmänbildning så i kunskapens namn skall jag ikväll bli lite salongspåverkad av champagne för meningen är väl inte att man skall spotta ut den, eller?  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0