TIDVATTENS FURSTE

Lyssnar på gamla älsklingslåtar och bara har det skönt efter bara en snabb trip till grannstaden.
Lyssnar i skrivande stund på Barbra Streisand. En otrolig sångerska och fantastisk skådespelerska.
För 17-18 år sedan var min väninna Sabina & jag på bio, en tradition vi hade varje vecka då vi läste på Komvux tillsammans, jag svenska för icke-svenskar och hon läste upp några andra ämnen.
Den kvällen såg vi filmen Tidvattens furste eller Prince of Tides med Barbra Streisand och Nick Nolte.
Vi grät floder när vi lämnade biosalongen och jag rekommenderar denna mänskliga film om relationer, om det förflutna, om val där rätt och fel ibland inte finns.
Trailern till filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=gyy_A4wNQa8


Den otrogne mannen som älskar en kvinna men som också är gift med en annan som han dock också älskar.
Två kvinnor och två olika kärlekar.
När han väljer att åka tillbaka till sin fru på bron säger han den andra kvinnans efternamn
"Lowenstein Lowenstein"

Hittade de rätta orden... Google is fantastic =)

Den scenen, den musiken, de orden, hans min ... ja, allt skapade en sådan känslosam reaktion att vi grät under hela vägen hem...
Han säger hennes efternamn med tacksamhet i rösten för den upplevelsen han fick dela med henne och för insikten hon gav honom om att familjen var för honom för viktig för att lämna den.
Med tårar i ögonen så tänkte både Sabina och jag: "men hon då?"
Det är nog därför man inte skall vara den "hon", för om man blir kär på riktigt så är det nog en mycket smärtsam historia...
Se den nu när vintern är som den är och bland de bästa som finns är att bara tända en massa ljus och se just på filmer eller läsa böcker.
Jag rekommenderar den ... helt i min stil och även om den är några år gammal (17-18 =) så blir faktiskt aldrig kärlekshistorier gamla ändå så njut av den ...
Nu skall jag lyssna på lite musik:
http://www.youtube.com/watch?v=bdQ6o9Aig9o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0