SLEEPING THROUGH MY FINGERS

Filmen Mamma Mia har både Nicole & jag sett ett antal gånger. En film som är varm, rolig och mänsklig. Åter väninnor med olika egenskaper. De "rätta" replikerna sägs, sådana som sällan hörs i verkligheten =)
Å andra sidan är det därför vi gillar dessa filmer, därför att de visar oss på något sätt banan till den acceptans vi borde lära oss mer av.
Jag älskar denna wild & crazy filosofin som finns i filmen tillsammans med kärlek.
En kvinna och tre män, en man som kommer underfund med sin homosexualitet, en kvinna som opererar sig om och om igen och gillar mycket mycket yngre killar, en författarinna som jagar mer eller mindre en av bästa väninnans fd man för att inleda en relation med.
Kärleken för livet lyser igenom och har man den kärleken så behöver man inte vara så negativ mot andra... då finns det ingen anledning till detta.
Musiken är tidlös och fantastisk men det finns bland alla en låt som alltid får mig att gråta.
Den sjunger om de drömmar man har som mor för den relationen som man önskar ha med sin dotter, drömmar om upplevelse, resor, tid tillsammans för att inse att tiden går fort och att de drömmar kanske aldrig förverkligades.
En påminnelse om att inte skjuta upp detta ... oavsett om det gäller tid med sin dotter, tid med vänner eller tid med sin älskade.
Vänta inte ...


Sleeping Through my Fingers






http://www.youtube.com/watch?v=BbPsVknvg0Y
Schoolbag in hand, she leaves home in the early morning 
Waving goodbye with an absent-minded smile 
I watch her go with a surge of that well-known sadness 
And I have to sit down for a while 
The feeling that I'm losing her forever 
And without really entering her world 
I'm glad whenever I can share her laughter 
That funny little girl 

Slipping through my fingers all the time 
I try to capture every minute 
The feeling in it 
Slipping through my fingers all the time 
Do I really see what's in her mind 
Each time I think I'm close to knowing 
She keeps on growing 
Slipping through my fingers all the time 

Sleep in our eyes, her a nd me at the breakfast table 
Barely awake, I let precious time go by 
Then when she's gone there's that odd melancholy feeling 
And a sense of guilt I can't deny 
What happened to the wonderful adventures 
The places I had planned for us to go 
(Slipping through my fingers all the time) 
Well, some of that we did but most we didn't 
And why I just don't know 

Slipping through my fingers all the time 
I try to capture every minute 
The feeling in it 
Slipping through my fingers all the time 
Do I really see what's in her mind 
Each time I think I'm close to knowing 
She keeps on growing 
Slipping through my fingers all the time 

Sometimes I wish that I could freeze the picture 
And save it from the funny tricks of time 
Slipping through my fingers 

Slipping through my fingers all the time 

Schoolbag in hand she leaves home in the early morning 
Waving goodbye with an absent-minded smile


Kommentarer
Postat av: N N

o så går man till city o handlar o så finns inte latte på plats för ett nytt meddelande.......hmmmm

2011-01-02 @ 19:59:16
Postat av: Michela

N N ... Trodde att jag visste vem du var men det visade att så inte är fallet =) Who are you?

Postat av: N N

Jag frågar detsamma:Vem är du?

2011-01-03 @ 00:45:12
Postat av: Michela

Du behöver inte svara men du bor i Borås skriver du och så lämnar du en kram på min bil. Inte det vanligaste så ... känner vi varandra? Ett N N säger mig inte så mycket ...

Postat av: Nu närmre

Jag sa aldrig att det var jag som skrev Kram utan bara att Latte ej stod på plats för ett nytt meddelande.Skulle aldrig ta åt mig äran för nån annans kreativitet ,dock gav det inspiration.Fast jag hade nog skrivit något lite klurigare....

Och nej du känner inte mej....Inte på det värdsliga planet åtminstone....

2011-01-03 @ 11:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0