SHORT HAIR =)

Och så kommer after bilderna som visar på att håret har blivit betydligt kortare !!!
Kortare än så lär det nog inte bli på några år och ja, jag har en gång gått från riktigt långt till riktigt kort och jag älskade det !!!
Saken är att jag har så tjockt och mycket hår att det var jobbigt att ha det kort då jag var tvungen att hålla på med det så mycket för att jag inte skulle se ut som en fågelskrämmare...
Långt hår är mycket lättare att hantera så jag kör på med det mest praktiska =)
Idag hände det något som inte fick hända. En vattenflaska öppnade sig (ja, helt själv =) i min väska och förstörde min Coelho almanacka (som jag dock hade tänkt byta ut då den visar inte en hel vecka åt gången) och min stora block.
Sprang därför in i bokaffären vid 1730 för inköpet av en ny 2011 sådan. Saknar butiken "Ordning & reda" vid sådana tillfällen då jag verkligen gillar deras almanackor.
Denna fick duga och skall nu skriva in mina dagar ...
Är det bara jag som älskar almanackor? Jag gillar att se att jag har mycket att göra för jag är nog en sådan person som gör mer desto mer jag har att göra.
Jag fungerar bäst vid utmaningar, då prestation krävs. Finns inte de behoven så hamnar jag i en slags dvala som egentligen inte är jag.
Att jag gick och jobbade halvtid och pluggade filosofi efter en vecka från förlossningen är nog ett bevis på detta.
Jag gillar att bevisa att saker och ting går att utföra, att det handlar ofta bara att bestämma sig för något.
Minns frågorna om vem som tog hand om min dotter då svaret var för mig så självskriven att frågan kändes gammalmodig. En far kan sköta jobbet lika bra som en mor; det handlar ofta att kvinnor inte vågar släppa det ansvaret till mannen då i flertal fall finns nog en tro att det är modern som vet bäst vad som är bra för barnet.
Den insikten hade nog inte jag... Jag tror att kvinnor kanske besitter generellt tänkt den vårdande delen bäst, men även att en pappa är ofta roligare än en mamma enligt min personliga åsikt.
Nu är det viktigt att förstå att jag skriver något som är min egna åsikt och att självklart är det inte alltid så, bara generella iakttagelser tagna helt enkelt från mina egna referensramar...
Fundera på en sak... De roligaste minnen som ni har från er barndom, är dessa förknippade med er mamma eller pappa? Båda vill ni kanske svara men för att komma till en skillnad så vill jag att ni väljer ... så provocerande tillåts man faktiskt vara när man vill få fram en skillnad =) och ibland kan skillnader vara intressanta ...
Nu är klockan 23.30 och även om jag skippar en promenad redan vid 6 men väntar till 7 så tänker jag nu säga godnatt med hoppet att ni får drömma söta sådana ...

Kommentarer
Postat av: Miriam

haha =), och jag började plugga på distans så fort jag blev mammaledig, så lika vi är ibland. Kram

2011-01-04 @ 23:39:16
Postat av: NN

Roliga minnen från bardomen definitivt från min mamma,(sorry to break youre theory),Pappa bara jobbade,när man gick till mamma så stannade hon världen,avbröt det hon gjorde o fanns där till 100%,precis som jag försöker vara för mina barn.Nighty Night!Short haired beaty!

2011-01-05 @ 00:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0