ÖPPET KÖP & ROSA B--- PÅSAR =)

Nu sover prinsessan efter att ha tittat på "Solsidan" tillsammans med några av dockorna som vi delar lägenheten med.
Som jag tidigare nämnt tycker jag inte att det är något program för barn.
Vad man tycker är passande eller inte är rätt så intressant i sig. Jag är född i ett land där kvinnor är ofta väldigt sexiga i teve rutan. Det är glamour och sensualitet som basuneras ut men mer en fantasi om den, medan man här i Sverige konkretiserar detta med att visa upp den på teve samtidigt som man svär både hit och dit.
Gillar inte detta och är medveten att detta beror på att jag inte är uppvuxen med den typen av medial acceptans och även om 20 år har nu gått så reagerar jag fortfarande på det.
Med tanke på att Nicole dock följer denna serie hos sin pappa så gav jag vika och tyckte att själva "titta tillsammans" grejen skulle ändå vara mysigt i slutändan ändå.
Visst innehåller Solsidan roliga repliker och visar upp scenario där man lätt kan identifiera sig i.
ign: center;">En av de ämnen som de tog upp idag är "öppet köp" fenomenet där vissa handlar just på öppet köp för att sedan lämna tillbaka varan och få på så sätt pengarna tillbaka.
Om jag nu inte hade faktiskt själv fått höra av några som äger butik att detta faktiskt händer så hade jag inte trott på det.
Många går och "köper" på fredagen för att lämna tillbaka på måndagen eller tisdagen.
Det kan handla om allt från inredningsdetaljer som man vill visa upp då gästerna kommer hem till en till något klädesplagg som man lätt kan använda utan att det syns.
Man vill gärna visa att man har mer än vad man har.
Ett fenomen som även jag har gjort mig skyldig till men jag har faktiskt aldrig använt mig av den taktiken.
Jag har behållit, DET som har nog mer varit mitt problem =)
En annan personlighet som verkar ha levt med filosofin "att spendera allt" och mer än det är den kvinnan vars självbiografi jag håller på att läsa nu. Återkommer om detta ...
Sist men inte minst vill jag visa upp de söta rosa "bajspåsarna" som vi köpte på City.
Allvarligt! Det är något fel på mig! Tycker att det tom. är pinsamt att skriva ordet bajspåse men skulle utan tveka kunna med att berätta om olika äventyr jag har varit med om.
Snacka om konstiga referensramar !!! =)
Som tur är har jag ändå vettet att inte göra detta men ler åt det själv...
Bajspåse bajspåse bajspåse ...
Nej, tyvärr tycker jag att det är lika hemskt trots att jag har skrivit det 4 ggr.
Nu skall jag utmana mig själv i att låta ordet finnas kvar i mitt inlägg för tro mig ... hade jag nu inte gjort detta till en grej, hade jag tagit bort ordet från mitt inlägg.
Sådan är jag, wild & crazy i mycket men inte när det gäller vissa ord.
Vad lustig jag är egentligen och just därför tycker jag om mig så mycket!
Mina små egenheter, de är en del av mig och gör mig till den jag är ...
Nu laddar jag ner bilden med de rosa påsarna och på Jens som är Knuts favoritleksak.
Så fort någon kommer innanför dörren till vårt hem rusar Knut iväg för att hämta och visa upp Jens.
Nu känner jag bara att jag så GÄRNA skulle vilja berätta om anledningen till valet av namn på både Knut & Jens MEN  då jag vet hur lätt människor dömer en och retar sig på ens spontanitet och tokighet så låter jag bli.
Åtminstone här ... =)

Kommentarer
Postat av: N N

blev inspirerad av ditt tidigare inlägg om musikminnen så jag tänkte härmed bjuda upp till dans med en underbar dikt;



I have sent you my invitation, the note inscribed on the palm of my hand by the fire of living. Don't jump up and shout, "Yes, this is what I want! Let's do it!" Just stand up quietly and dance with me.



Show me how you follow your deepest desires, spiralling down into the ache within the ache. And I will show you how I reach inward and open outward to feel the kiss of the Mystery, sweet lips on my own, everyday.



Don't tell me you want to hold the whole world in your heart. Show me how you turn away from making another wrong without abandoning yourself when you are hurt and afraid of being unloved.



Tell me a story of who you are, And see who I am in the stories I am living. And together we will remember that each of us always has a choice.



Don't tell me how wonderful things will be . . . some day. Show me you can risk being completely at peace, truly OK with the way things are right now in this moment, and again in the next and the next and the next. . .



I have heard enough warrior stories of heroic daring. Tell me how you crumble when you hit the wall, the place you cannot go beyond by the strength of your own will. What carries you to the other side of that wall, to the fragile beauty of your own humanness?



And after we have shown each other how we have set and kept the clear, healthy boundaries that help us live side by side with each other, let us risk remembering that we never stop silently loving those we once loved out loud.



Take me to the places on the earth that teach you how to dance, the places where you can risk letting the world break your heart. And I will take you to the places where the earth beneath my feet and the stars overhead make my heart whole again and again.



Show me how you take care of business without letting business determine who you are. When the children are fed but still the voices within and around us shout that soul's desires have too high a price, let us remind each other that it is never about the money.



Show me how you offer to your people and the world the stories and the songs you want our children's children to remember, and I will show you how I struggle not to change the world, but to love it.



Sit beside me in long moments of shared solitude, knowing both our absolute aloneness and our undeniable belonging. Dance with me in the silence and in the sound of small daily words, holding neither against me at the end of the day.



And when the sound of all the declarations of our sincerest intentions has died away on the wind, dance with me in the infinite pause before the next great inhale of the breath that is breathing us all into being, not filling the emptiness from the outside or from within.



Don't say, "Yes!" Just take my hand and dance with me.

2011-01-23 @ 23:35:06
Postat av: N N igen (sorry)

Måste bara passa på att meddela att jag leer brett när jag läser om dina lite pryda sida(som jag väldigt väl) känner igen i mig själv....Kram

2011-01-23 @ 23:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0