KNUT & SVEA

Efter en god ceasar sallad och en dag som har handlat om inköp & inspiration runt hela Stockholm så ligger vi åter i var sin säng med var sin dator... Den moderna kvinnan ... =)
En av butikerna vi besökte idag var Knut & Svea där antikhandlaren Per underhöll oss med mycket smått och gott.
Allt från resorna till Paris där handlarna på marknaderna dricker vin och pratar med varandra istället för att fokusera på kunderna (lite roligt vid närmare eftertanke) till mer konkreta tips om att "dra" till Bryssel för roliga inköp...
Per bloggar och här har ni länken till hans visdom:
http://knutosvea.blogspot.com/

Ann-Louise blev förtjust i den vita bakformen och frågade efter priset. 450:- och hon uttryckte till Per sin förvåning över det billiga priset "Bara 450?" och Pers svar fick mig att le "Tycker att priset är tillräckligt mycket för en gammal och rostig bakform"... Hahaha!
Självklart ligger den och den gröna numera i bilen och Per förhandlade med sig själv när hon skulle betala.
Från 1850:- till 1500:-, det kallar vi för rabatt!!!
Tack Per, du sponsrade vår lunch som vi njöt av i bilen då vi inte skulle gå miste om den dyrbaraste vara vi har: tiden =)
En riktig gourmet lunch inköpt på springade fot i en 7eleven butik =)
Ann-Louise berättade att det är lika bra jag vänjer mig ... =)
Konstaterar med glimten i ögat att det är närmare till Espresso House hos oss i Borås och vars luncher och latte jag gärna kan tänka mig leva på ett tag framöver =)
Några bilder från antikbutiken Knut & Svea.



Bara 450:-? Som hittat =)
















Kommentarer
Postat av: N N

han e väldigt trevlig.Fick låna en vintage utemöbegrupp till en homestyling grej för ett år sen av honom.Världen e allt liten.....

2011-01-20 @ 16:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0