HÅRFÄRG & LÄNGD

Hår ... Visst är det lurigt hur mycket man själv och omgivningen relaterar till hår, vilka egenskaper de tror att du besitter pga. val av färg och längd?
Själv väljer jag att vara långhårig men inte så långhårig som jag tidigare varit.
Någon slags egen kompromiss mellan en önskan och en insikt =)
Jag läser sällan bloggar men en som jag ibland tittar in på då det alltid är roligt med bilder så är det Gynnings.
Hon är en slags kamaleont när det gäller att växla mellan olika frisyrer och då även "identiteter" då det ser ut som att människor tycker att det är just det sist nämnda man väljer så fort du går från brunett eller mörkhårig till blond. Detta uppmärksammas som en vilja att spela på "bimbo looken", på sexualiteten medan oftast handlar det bara att man föredrar helt enkelt det blonda håret =)
Aldrig någon som "tillrättavisar" med samma ton någon som gör sig mörkhårig och detta kan vara märkligt då forskning tyder på att rika män är oftast gifta med brunetter. Varför får de då inte höra att "du gör dig mörk bara för att du vill gifta dig rik?" =))) Om så är fallet vore detta rätt så ytligt, tom. ytligare än att vara blond för att se lite mer "flörtig" ut ...
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1060195/To-dye-Blondes-really-fun-study-reveals-women-lighter-hair-confidence.html

Nicole som följde med mig till KING LOVE QUEEN fick en massa produkter av fantastiska Hannele för att fixa till sin sminkdocka som blev klippt, fick hårinpackning & more...
Under hårtork och med en tidning framför sig =)
Tack Hannele för idag!

Kommentarer
Postat av: Hannele

Det är jag som ska tacka...

Angående modebloggar så gillar jag

www.elinkling.net

2011-01-30 @ 17:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0