BESVARAR ETT PAR FRÅGOR ...

Har fått några frågor som jag tänker besvara här.
Jag vet faktiskt inte om jag kommer att använda mig av ettt pseudonym namn eller inte gällande boken som jag skall skriva.
Kanske, kanske inte.
En av anledningarna som talar för att jag skall göra detta är självklart att jag inte vill att människor som har gjort något som starkt påverkat mig skall kännas igen i boken.
Först skall jag skriva den, sedan får jag fundera över de frågorna som har med identitet/anonymitet att göra.
När jag skriver den kommer jag dock att utgå från att jag är jag =)
När det gäller vad man kan läsa mellan raderna är svårt.
Jag vet inte heller hur mycket/lite saker påverkat mig till den personen jag är idag och huruvida den jag personen jag är idag verkligen är.
Ställer mig själv frågan ibland om vem man egentligen är då spegeln reflekterar bara en bild, men visar inte den sanna jag som självklart är så mycket mer än det som ögat ser.
Sedan får man tänka också på att olika personer ser olika saker hos oss.
Mina egna upplever i detta är att oftast är killar mer generösa i sitt omdöme, de generaliserar inte lika mycket som andra kvinnor gör.
Många andra kvinnor dömer pga. ett utseende, killar är nog i allmänheten mer öppna för vidare information om något, de är inte lika kritiska i att tycka något.
Kan ha rätt eller fel men min egen erfarenhet tyder på detta.
Lite konstigt egentligen men tjejer/kvinnor har kanske ett behov av att tycka en massa av andra tjejer/kvinnor.
Själv tycker jag att jag passar mig för generaliseringar. Råkar man själv ut för dem så lär man sig att de leder inte alltid till sanningar =)
Vet inte riktigt om jag besvarade frågan om boken men jag gjorde åtminstone ett försök.
När det gäller istället vad den andra projekten är som har med jobb att göra, kommer den informationen så fort allt är klart ... Lite hemlig får man lov att vara ... =)
Har tyvärr en benägenhet att prata för mycket om mig själv och ibland kan detta vara en nackdel =)
Till M/F Hjälper du mig lite med korrigeringen av språket?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0