1 JANUARI 2011


Vi somnade vid 23.20 igår med armarna kring varandra, vi hörde smällarna och anade festigheterna men vi själva gäspade oss förbi ut från 2010 och in i anno 2011 som dock började med lite "ilska" denna morgonen när våra ögon öppnades runt 9.30.
Av någon anledning så tycker Nicole att jag säger till vad hon skall göra medan hon gör något annat =)
Känner man igen sig kanske i detta? =)
Om hon tittar på teve och jag säger till att hon måste städa undan sina saker så tycker hon att det är fel.
Frågan är bara NÄR jag får uttrycka min vilja till att uppfostra en dotter som städar undan efter sig ... =)
Den frågan förblir öppen ett tag till då jag körde precis hem henne precis till sin pappa och familj och när vi gick ut så välkomnades vi av det bästa vädret som 1 januari 2011 kunde välkomnas oss med...
Nästan vår i luften ...
Hade så gärna gått en långpromenad nu i denna stund men nu skall jag iväg och räkna i några timmar så promenaden får nog vänta mot sen eftermiddag.
När jag stod de sekunderna i solen kände jag vilken kraft solen har på våra sinnen.
Med "Sex on fire" som spelades i bilen, Knut sittande bredvid mig och då jag hade precis lämnat min lilla kände jag att ibland förundras man över livet.
Sittande i bilen ställde jag mig själv den enkla simpla frågan:
vad är den egentliga meningen med det?
Ibland skulle jag verkligen vilja vara den där fiskaren i min favoritberättelse men ibland vill jag vara den där amerikanska affärsmannen.
Är det bara jag som känner att jag har sådana starka kontraster inom mig? =)
Nu fokuserar vi istället på lite jobb som dock är en blandning mellan fiskaren/affärsmannen då jag under några timmar umgås med vänskap men också med jobb och siffror =)
Hoppas ni får en underbar start på detta år och tänk på att det är intellektet som behöver tidsramarna och det är igenom intellektet som vi begränsar oss så ... watch out =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0