VAD BJUDER JAG FÖR MAT?

Jag har sagt att jag dagligen skall blogga ett inlägg där temat är redan bestämd och utgår från en lista som hittades på en annan blogg. Idag är rubriken "Vad bjuder jag för mat?" och den frågan skulle jag tyvärr själv vilja veta svaret på =)
Utan att ha fixat, städat eller rensat så innehåller mitt kylskåp följande:
M. som passade Knut när jag var iväg i Köpenhamn och som har påpekat ett mjölkpaket som jag fortfarande hade i kylskåpet och som utgick sista december frågade mig igår om jag hade slängt den.
"Du kunde bara luta den så gick den ut själv" ... Sarkasm kallar jag denna kommentar men kan ta detta och kan tom. skratta åt mig själv gällande mat.
En gång för säkert 1 år sedan skulle M. komma hit och titta på en film och frågade om pizza önskades.
Köpte två på Allé Terrassen och det första M. sa när han kom var:
"Är imponerad över att du inte ens har frågat mig vilken pizza jag ville ha"...
Hahaha!
Köp pizza, sushi, plockmat är några saker jag gillar att "bjuda på" =)
Nicole älskar när vi gör plockmat och min riktiga bruschetta älskar hon ...
Medan jag googlade på bilden så hittade jag följande recept som jag tar med i detta inlägg.
Bruschetta

Ingredienser

6 st
3 st
1 kruka(or)
2 msk
1 nypa(or)
1 nypa(or)
6 skiva(or)








Finhacka tomaterna (som skall vara rumsvarma). Pressa vitlöksklyftorna, hacka basilikan och blanda med tomaterna, tillsätt oljan. Smaksätt med salt och svartpeppar. 

Rosta brödet högst upp i ugnen på ca 250 grader eller med grillen. Brödet ska bli gyllenbrunt och knaprigt när det är klart. Det går också bra med en brödrost.

Servera tomatröran på brödet.

BUON APPETTITO!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0