EN BLOGG JAG TITTAR IN HOS

Undrade över antal besökare på min blogg och efter att ha tittat in på Magdalena Graafs blogg så förstår jag nu varför så många har varit inne på min egen.
På hennes inlägg från igår med rubriken "Gynning, så jäkla snygg" så hänvisar hon till min blogg =)
Får tacka för detta och gör nu detsamma även om Magdalena lär knappast märka att antalet besökare höjs av mina egna läsare =)
http://magdalenagraaf.se/

Carolina Gynning & Magdalena Graaf är nämligen 2 av de 3 bloggar som jag tittar in hos.
Anledningen har nog att göra med identifikation, dvs. intresset för två livsöden som har gått igenom det som inte är det brukliga och som ibland får utstå förutfattade meningar angående sitt utseende.
Blondiner med lite större bröst har en benägenhet att irritera omgivningen i den bemärkelse att man måste tycka en massa om dem.
Trots detta väljer jag medvetet att förbli blond =)
För ca 3 år sedan, en skön sommarkväll skulle Louise, Ann-Louise och jag gå ut och äta. För en gång skull tänkte Louise och jag ta ut svängarna lite =) och faktiskt klä upp oss lite då som jag tidigare nämnt detta händer sällan, alldeles för sällan.
När vi gick där på trottoaren gick två tjejer förbi och kommenterade oss sinsemellen med orden: "Vad tror de, att de är syskonen Graaf?"
Sanningen var att vi varken var det eller trodde det och parallellen behöver inte ens vara nära en sanning om nu inte Magdalena och Hanna alltid klär upp sig när de går ut och äter då detta verkade vara det som gjorde att de var tvugna att kommentera oss.
Så såg vi dock ut den kvällen ...
Log dock när Magdalena för en vecka sedan hade skrivit sina mått då hon har börjat hårdträna och "banta".
Hon är 168 lång och vägde från invägningca 65 kg
Jag är 168 och väger mellan 62-64 kg
Hon skriver att hon vill gå ner 10 kilon något jag inte rekommenderar henne då hon skulle försvinna medan jag nöjer mig med 5. Där som i mycket annat skiljer vi oss då jag tycker att en kvinnokropp skall ha former.
Carolina Gynning har exempelvis i mitt eget tycke gått ner alldeles för mycket.
Lite kurvig innebär inte tjock. Vi är ju trots allt kvinnor och skall inte gömma oss bakom en pinne.
Gillar mer de kvinnorkroppar som visas upp i "Mad men" serien och kroppar som Marlyn Monroe och Sophia Loren stolt visade upp.
Det finns säkert många gemensamma nämnare och många som inte är alls gemensamma.
Både Carolina och Magdalena har skrivit böcker något jag själv vill göra men till skillnad från dem är nog intresset för mitt eget livsöde lite torr då jag är en vanlig blond flicka med ett onormalt liv så om någon skulle köpa min bok en dag är väldigt osäkert...
Ler när jag läser Magdalenas språk som ofta kantas av "kiss och bajs" humor.
Själv har jag svårt för det men tycker ändå att det är befriande att hon är sig själv i skrivandet, det som är meningen med en blogg. Vi skall inte behöva passa oss kontinuerligt med vad vi uttrycker, det är ju trots allt bara en enkel blogg där man basunerar ut lite tankar och funderingar.
De som inte gillar vad man skriver behöver inte förbruka sin dyrbara tid genom att irritera sig på vad vi som har valt att blogga skriver.
Nu skall jag dock iväg så jag avslutar med en tack till dig Magdalena för att du tittade in hos mig och önskar alla en underbar dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0