FRÅGOR/SVAR

Svarar på några frågor:

Hur länge har du bott i Sverige? Jag har bott här i 19 år =) Snart har jag tillbringat lika lång tid här i Borås som i Bologna, Italien. Otroligt!
Dejtar du någon och skulle du vilja det? Nej, ingen speciell och jag skulle kunna tänka mig det OM det skulle kännas rätt. Det händer dock aldrig, om inte annat inte än =)
Dejting är dock något trevligt, den behöver inte leda till något speciellt, socialt, roligt att träffa nya och intressanta människor. Tycker inte att man borde se träffar som något som måste leda antingen till sovrummet eller till altaret. Det kan finnas andra alternativ =)
Varför heter din blogg så? Här är svaret ... =) Gjorde denna tatuering i slutet på sommaren.
Vem är pappan till din dotter? Tänker inte redovisa hans namn här då han skulle nog inte uppskatta det men det är en kille/man (när är man kille och när är man man i det svenska språket =)? som är född i Borås och som jag var tillsammans med i 7 år. Att välja vem man skall ha barn med är nog det viktigaste beslutet man kan ta speciellt om man sedan går isär. Jag är trygg när min lilla är hos sin pappa och glädjer mig att hon lyser upp när hon pratar om honom och jag känner mig trygg i tilliten.
Varför har du valt att blogga? Jag gillar det skrivna ordet, den verbala förmågan att uttrycka sig men samtidigt är det viktigt att förstå att en blogg är ingen forskningsrapport. Meningen är att man skall kunna skriva från fritt tänkande, utan att tänka att någon läsare skall utvärdera alla enstaka orden. Man skall kunna skämta till det med risken för att bli "bedömd" utifrån ett litet oskyldigt skämt, man skall kunna driva lite med sig själv och med andras tyckande och förutfattade meningar. Att blogga är ett sätt för mig att använda det svenska språket, att lära mig nyansera lite orden och en första början till en bok. Jag hade en annan adress till min andra blogg som jag hade i ett år. Den adressen bestod dock av både mitt för och efternamn. Insåg att det kanske inte var det smartaste och ändrade snabbt detta.
Vad längtar du mest från Italien? Enkelt, min syster och min systerdotter <3
Vad längtar du mest efter i livet? Att komma till fred med mig själv ...
Favoritmärke på väskor? Svarar LV med den klassiska loggan av den enkla anledningen att de är så snygga även som inredning och att de är tidlösa. Vi såg dock ett märke på väskor i Köpenhamn som var helt sagolika, bland de snyggaste jag har sett. Underbar och arbetad skinn i underbara nyanser. Naturligtvis är även dessa "made in Italy"
Vad har du för djur? Jag äger en hund som heter Knut, världens underbaraste hund. Villkorslös kärlek från någon i liten format men med stor hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0