UTAN SMINK

Carolina Gynning har fått en del uppmärksamhet då hon i nu 6 dagar har gått runt osminkad och hon bloggar om hur "ren & fräsch" hon känner sig i och med detta.
Bra gjort då hon kanske kände att smink hade blivit ett måste.
Själv har jag varit osminkad i hela 15 år med undantag för lite mascara. Ser ut likadan en måndag morgon som en lördag kväll då jag tycker att less is better förutom de få tillfällen då jag låter Foroogh på Mist lägga på det som jag själv inte är kapabel till.
När Linda och jag var i Florida och vi gick in i ID. butiken blev jag lite påverkad av alla de inköp hon gjorde och kände att även jag ville ha lite brun pulver till ansiktet, en sådan som skall släta bort lite rynkor =) men även om det händer att jag tar på mig det så är jag ingen sminktjej.
Fram till förra året solade jag solarium väldigt regelbundet då ett brunt ansikte gav mig den känslan av smink som jag trodde jag behövde. Idag solar jag max 2 ggr per månad då jag inser att jag vill inte påskynda rynkorna och med detta åldrandet av huden.
Så nu tänker jag som Carolina lägga ut bild på mig själv helt osminkad.
Det känns inte alls konstigt för egen del får jag säga då utmaningen i att göra detta är icke existerande i och med att så ser jag alltid ut =)
Av denna enkla anledning känns det väldigt konstig att få höra att några (även om kanske få) tror att jag spenderar 1 timma framför spegeln innan jag sätter min fot utanför min dörr.
Har dessa människor verkligen sett mig for real?
Innan gick jag till City i mjukis byxor, udd tröja och Uggs och då helt utan smink.
Konstigt? Inte alls MEN jag hoppas att även de få som tror på motsatsen får reda på sanningen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0