SISTA DAGEN PÅ KÖPENHAMNS FASHION SHOW: BELLA CENTER

Dagen började med att jag vaknade 1 timma innan vi hade bestämt. Inget ovanligt för min del så jag tog mig och kollade lite igenom mailen.
Man skall inte ta på sig nya skor när man skall på en mässa med de var så sköna att de var som gjorda för ändamålet. Inte vilka skor som helst dessa =)
Vi hade en mässhall kvar, den som går under namnet Bella Center och där stannade vi nästan hela dagen då vi hade en utsatt tid med en leverantör som vi såg verkligen fram emot att få träffa och se de otroliga kläderna som hon säljer.
Men innan det mötet hann vi gå runt och göra ytterligare 2 beställningar hos 2 andra leverantörer.
Vi gick runt och spanade ...
Jag fick bland annat prova en massa mössor där en av dem kostar till kund hela 20.000:-
Den här kostar BARA 5-6000:-
Och den här har ett känt namn beställt. Kommer att blogga om detta längre fram =)
Ann-Louise skrattade glatt när jag provade alla typer av mössor och då när någon inte passade =)
Tummen upp dock för de flesta löd "the verdict" =)
Thildes Wardrobe uppvisade en docksöt samling av tunikor/klänningar.
Medan vissa andra hade mer en mer western style i sin monter.
Det är trevligt när ett varumärke satsar på att visa upp sina kläder på ett spännand e sätt och
ett som står för sin egna stil som dock kan kombineras med slitna och busiga byxor/andra detaljer är Ewa i Walla som syr endast upp efter order vilket innebär ingen massproduktion och så även genuint handarbete vilket idag uppskattas.
Italien har introducerat slow food som en kontrast till det amerikanska fast food och samma sak gäller även riktig hantverk, det som skall ta tid och där ingen klockar "stressar fram" ett resultat på tid.
Här provar jag en kappa som jag bara inte kunde motstå att prova. Rosor i tyg hängande vid sidan, en kappa med detaljer som man inte kan annat än uppmärksamma. Bilden här ger den ingen rättvisa ...
En underbar bild med kläder från Ewa i Walla.
Visst känns det som att man förflyttas tillbaka i tiden? =)
Vid 17 lämnade vi Bella Center och så även Köpenhamn.
Vi har haft 3 innehållsrika dagar kantade av mängder av märken, kläder, färger, storlekar.
Vi har tittat, hittat och funderat.
Genom att titta på bloggar som beskriver vilka trender som komma skall och genom att fråga andra i branschen så tror vi och självklart hoppas att vi har hittat rätt "touch" på den röda tråden ...
Vid 22 kom jag hem till en glad Knut som har haft det hur bra som helst!
Är så tacksam för att han har fått vara i den trygga miljö som för honom är självklart vårt hem och för att M. har ställt upp och bott här.
Grazie grazie & grazie!

Kommentarer
Postat av: nn

Ser att ni är på helt rätt väg.Därmed behövs inte mina tips o råd längre.Lycka till med slutfasen,själva uppbyggandet.Vi kanske syns När ni öppnar....

2011-02-06 @ 08:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0