BLANDAT FRÅN IKVÄLL

Så kallt det är ute !!!
Nu är Nicole och jag precis hemkomna efter att tillsammans ha varit på Babbels med Nicoles bästis Agnes.
Och jag bara åt och åt och åt !!! =)
Totalt mysslyckad detox vecka och istället för att börja en måndag börjar jag nu imorgon istället =)
Ceasar salladen från Babbels var något jag verkligen hade längtat efter, mums !!!
Hade med mig lite papper och färg så att flickorna kunde underhållas med detta i väntan på maten.
Nu är Nicole och jag dock hemma igen och vi har förberett soffan med kuddar och filt.
Har kokat kaffe, tagit fram en flaska med bubbelvatten då Nicole dricker inte vanligt vatten =) och så har pyjamasen åkt på.
Myskväll är vad som väntar och trots att klockan är bara 19.15 så gäspar jag redan.
Kommer nog att somna lite bland denna berg av kuddar. Värmeljusen är tända och allt andas lugn och ro och lugn och ro är just nu precis vad jag önskar mig som mest för denna lördag kväll.
Vilken tur jag har, vilken visualisering!
Innan jag kryper under pläden med lillan så tittar jag lite på nyheterna och måste säga att det finns EN svensk äldre man som jag alltid har tyckt har den där "je ne sais quoi" som inte kan beskrivas. Rolf Porseryd är trots allt 64 år och när han är iklädd i vanliga casual kläder är han fortfarande riktig snygg.
När det gäller jobbet så har nu "Ränder & Trender" öppet för sista veckan. Minst 70% rabatt på hela sortimentet är vad som väntar kunderna som tittar in och det är nöjda leenden man får se när de lämnar butiken med något som de gillar för en billig peng.
Att "Ränder & Trender" stänger innebär även att den 25/3 börjar nu närma sig och självklart har vi mycket att stå i.
En blogg skall finnas att läsas för intresserade redan första veckan i mars och där kommer vi att blogga lite om vad som komma skall, om jobbet före öppningen, om små kuriosa kring denna helt nya butik i Borås.
Bara en sådan enkel sak som att välja "kassar" till butiken innebär jobb då vi är två personer som vill ha det "på vårt sätt" och det innebär för oss förmågan att skapa den känslan som vi hoppas skall genomspegla våra tankar, vår story, vår ledtråd.
Vi hoppas skapa en ny kasse som innehåller det vi själva gillar och hoppas kunna förmedla detta genom en ny sådan som inte är en kopia av någon annan för självklart kan man lätt välja att göra en kasse som "den" men vi vill ha en kasse som är "us" och inte som "den" som någon annan redan har.
Åter skillnaden mellan ordinary och extraordinary är det lilla extra =) och det lilla kräver sitt ...
Nu hoppas jag och önskar att alla har en trevlig lördag kväll i sitt hem.
Ta på er varmt och njut i hemmets sköna väggar med hoppet att det just är trygghet ni får känna i ert eget hem.
Bara att kunna få känna det borde göra oss tacksamma...
Nu kryper jag under filten med min lilla och kanske att jag somnar före henne ikväll... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0