TRÄNING, JOBB & JURIDIK

Dagen började alltså väldigt tidigt och det har varit en bra och aktiv dag som vid 630 såg mig, Louise & Petter på Onyx för träning och vi körde ett eget cirkelpass på 3 vilket har lett till att jag nu har verkligen ont i bakmusklerna =)
That ´s good =)
Här visar min medtränare upp sina muskler =)
När jag kom hem var det dusch och snabb rastning av lille Knut. Idag ville jag vara randig och tog mig sedan till den frukosten som ibland förgyller morgonstarten. På något konstigt sätt känns det helt okej att inte äta så bra till lunch om man ändå har fått i sig en bra frukost.
Idag pratade vi om rykten, icke respekt och hur tråkiga vi känner att vi är nu för tiden.
Istället för att hitta på roliga saker så kommer man hem och sätter sig i soffan efter jobbet.
Dags för förändringar och snart börja kanske åka till grannstaden för en liten kravlös after work ...
Efter jobbet var det bara att gå direkt till Högskolan där kursen i juridik väntade.
Älskar verkligen att sitta i den salen som min lilla säger är lik en biosalong för att lyssna på en underhållande föreläsare och vår professor är en riktig personlighet.
Idag berättade han bland annat för oss att han varje vecka förundras över hur j-a dum han varit och då detta sker varje vecka så påstod han att han måste verkligen vara dum!
Som mamma är jag van att säga och tro på att människor inte är dumma, men att de dock gör dumma saker =)
Professor S. påstod att människor som gör dumma saker och som reflekterar över detta utvecklar en ödmjukare sida än alla andra vilket jag får hålla med om.
Känner man själv att man felar så skall man inte döma andras fel.
Det är bättre att erkänna att människor gör kontinuerliga fel på olika sätt men skillnaden är att vissa till slut står till svars för sina handlingar medan andra inte och just dessa sist nämnda borde själva också erkänna sina misstag istället för att kritisera & bedöma.
Vissa saker får mig att bli arg och benägenhet att kritisera andras misstag när man själv har gjort liknande misstag retar mig verkligen.
Professor S. fortsatte sin underbara föreläsning om olika avtal, med roliga exempel från real life.
Gillar när man har den humorn att kunna skämta även vid mycket seriösa och betungande situationer.
Att kunna skämta innebär inte att man inte är påverkad av situationen men det är oftast ett sätt att hantera en situation.
S. är har jag hört är lite känd som den som vägrar ha på sig slips eller kavaj (minns inte vilket) i en rättssal vilket inte förvånar mig det minsta då man förstår redan vid första lektion att this man is special och jag älskar individer som är som de är istället för det byråkratiska stela som många yrken visar upp.
Måste nog börja plugga ordentligt för det är inte lite vi skall lära oss till tentan!
Imorgon kväll kanske jag skall öppna böckerna?
Köpte mig en sallad och några tidningar då mode och trender är nu viktiga för vad som komma skall...
Mätt sitter jag nu i soffan och även om tanken var att träna imorgon bitti så har jag ändrat mig ...
Skall sova lite längre och ge min tid till min lilla vuvve istället ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0