INTRÄDET I LOVE

På jobbet idag kom en ung tjej och köpte ett litet kärlekskort och hon frågade mig rart vad jag tyckte att hon skulle skriva. "Kan jag bara skriva jag älskar dig, tror du?" Blev så varm om hjärtat att se detta, och när hon tog pennan och skrev de 3 orden och ritade ett hjärta så tänkte jag ... vilken underbar känsla det ändå är.
Hon fick en liten snöre så att hon kunde sedan fästa kortet på en godispåse hon skulle köpa då de skulle på bio och hon la till att killen visste dock inte.
Blev verkligen rörd ...
När jag slutade jobbet så var det bara att springa ut med Knut, dra på sig gympaskorna och byta om för att sedan tillsammans med Ann-Louise svettas lite på löpbandet...
Vi undrade över om vi skulle vara de enda där på Onyx, då alla som man hade pratat med skulle mysa och äta middag med sina älsklingar... =)
När jag tog min lunch idag så sprang jag iväg och köpte en liten Alla Hjärtans Dag present till AL men så blev den kvar hemma hos mig medan den "rackaren" av min väninna gav mig en liten kasse när hon skulle släppa av mig.
Hon hade minsann inte glömt =)
Paketet  ... Man tappar redan andan när man ser förpackningen för Gud sake =)
Och inuti en underbar vacker nyckelring som skall symbolisera ett visst "inträde" , ett inträde som jag verkligen ser fram emot då nu gäller det att visa sin framåtanda samtidigt som det gäller att inte låta sig påverkas för mycket av allt annat som inte har med detta att göra ...
En spännande och jobbig resa väntar på oss, en som kommer att vara både tidskrävande, energi krävande och fylld av utmaningar av alla olika slag men man skall välja den vägen som inte alla andra brukar ta under vissa omständigheter då det är den vägen som vi själva har nu valt att gå på, den vägen som känns rätt i hjärtat och i hjärnan...
Tack för "inträdet" min vän! Längtar redan efter att få öppna dörren och känna stolthet för denna sist nämnda känsla är viktig att få uppleva, nu mer än någonsin ...
Tack för att du finns helt enkelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0