NU KÖR VI !!!

Hemkommen från jobb och "möte" där vi har gått igenom olika saker angående allt som skall bestämmas och göras innan öppning. Vi fördelar, konsulterar och jobbar vidare. Det är en hel del att tänka på och att följa upp allt tar nästan lika lång tid då bara för att man har bett ngn göra något innebär inte detta att detta något görs eller kommer =)
När jag mellan 10 - 15 var på jobbet kom Jessica med Millie & Izabella för att säga hejdå då de inatt åker till Landvetter för att sedan åka vidare till Teneriffa för en vecka semester.
De kom med en latte och nougat till mig och så även med något vars intäkter går till Hjärt & Lungfonden.
Tack ...
Tur att jag skall bli nyttig på måndag och inte redan till helgen =)
Sååå mysigt att åka iväg nu när det är lov, hoppas att de får underbart väder och mycket gemensam kvalitetstid.
Hann springa in och köpa målarböcker till dem som de kan ha och pyssla med på flyget.
Även Linda & Holly tittade in för ett "hej" och de skall istället till Sälen hela veckan.
- 26 grader väntas där bli och får väl hoppas att det blir varmare än så då det låter lite kallt ... =)
Mysigt dock att sitta i stugan med kanske en mysig brasa, dricka varm choklad, spela spel och bara umgås.
Allt har sin charm men själv är jag mer än strandmänniska än en overall sådan =)
Ledighet skall handla om flippisar, hästsvans, och röd näsa som jag ofta får...
Själva får vi vänta på semestrar då man numera skall vara sin egen med allt vad det innebär... =)
En spännande resa som jag ser fram emot då jag nu får aktivera mina hjärnceller på fulltid.
Är en sådan person som fungerar som bäst när jag känner att jag utvecklas, att jag utmanas, att jag skall bevisa att allt går ... för det mesta gör faktiskt det.
Rädd för att jobba har jag aldrig varit men självklart har jag vid lågsäsong på tidigare jobb ibland "slappnat av" för mycket istället för att ha fokus på det som skulle göras.
Jag fungerar som bäst när jag skall prestera helt enkelt, när det där lilla rebelliska "jag" skall visa prov på sin kapacitet för sådana som kanske inte riktigt tror på det.
När Ann-Louise & jag satte oss och räknade lite på de timmar som man gör som vanlig anställd fick vi inte riktigt ihop det men så ansåg vi snabbt att vi glömde att man räknar en timma lunchtid.
När vi båda kom på detta samtidigt kunde vi inte annat än att skratta.
Lunchtid? Vad skall det vara bra för?
Där satt vi båda kl. 19, jag med en latte och en nougat i magen som enda näring och hon med en dricka och vatten
Hopplösa fall men lovat mig lite detox från måndag så vi får se ... =)
Kan man lära en gammal hund att sitta? Vad tror ni?
Vi kunde bara konstatera att det inte är vanliga 40 timmars pass som kommer att gälla för oss i veckan, bara att inse det ... och jag inser det ... =)
Skall jobba lite ikväll och vi skall träffas även imorgon så ...
NU KÖR VI !!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0