ÄNTLIGEN SOL !!!

Louise kom till vår dörr 745 så vi packade in i bilen hundar, skolväska, badväska, Nicole och oss själva.
Sprang in två gånger för att leta efter lillans mössa...
Ibland startar morgonen på det sättet att man får känna att man lever =)
Efter att ha lämnat Nicole åkte vi till Kypesjön så att hundarna kunde få sig en promenad medan vi fick andas lite frisk luft.
Solen tittar fram och det är om något riktig LYX!

En snabb dusch, gott samvete för att Knut har fått sig en promenad gick jag ner till Viskan.
Försöker få in en frukost åtminstone en gång i veckan då det är riktigt trevligt att spendera en lugn stund med en kopp kaffe i handen och med vetenskapen att man åtminstone har fått i sig en nyttig frukost.
Läser en bok skriven av Dalai Lama där han påpekar just att han äter sig alltid mätt till frukost för att sedan äta en lunch men att kvällsmaten får endast bestå av ngt som ryms i 1 dl mått.
Att gå och lägga sig mätt jämför han med döden... En dramatisk jämförelse tycker jag allt men han motiverar nog detta i att sinnet är inte vaken annars ...
Nu när dock träning kallar så får Onyx och naturen prioriteras på morgonen.
Några som ofta startar dagen där är Tan ja, Michelle mm. och man skall aldrig underskatta sådana stunder för de ger mycket.
När jag jobbade som gymnasielärare så var det ofta under gemensamma kaffestunder som mycket jobb avklarades då samtalsämnen hade ändå med jobb att göra.
Tror att även inom handeln är sådana icke officiella möten nödvändiga för det sociala och för att få lite tips och råd.
Många företag som lyckas har förstått vikten av att ha "gemensamma stunder" för att skapa den "vi känslan" som är så viktig för att man skall vilja "ro" åt samma håll.
Fick av Tanja låna en bok som Robin Sharma rekommenderar och som kräver att mina engelska kunskaper prövas ordentligt =)
Jag är ju trots allt italienska, men den här boken kommer jag nog att gilla. Redovisar den vid senare tillfälle ...
Då Tanja och Michelle har varit i USA för jobbets vägnar och då hon kanske anser (med glimten i ögat) att jag inte får i mig alla näringsämnen jag borde så fick jag några amerikanska dunder piller!
De ser rätt så ofarliga ut =)
Nu kan jag alltså fortsätta att leva på socker =)
Skämt åsido är jag inspirerad av alla som bantar och lever sunt.
Från måndag skall jag minsann detoxa i 2 veckor, dvs. äta sunt och skippa de där varorna som har konstiga konsistenser, färger och betalas per hekto vikt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0