SIMPLY ME

Och så var detta lilla jag ... =)
Med min pappa !
Vilket hår han hade då =)
Och här lär han mig att cykla, min farfar (med mössa) bredvid oss =)
En liten kuriosa är att min farfar Antonio Castellari var amatör cyklist men han vann ett antal tävlingar och placerade sig bland de bästa på en Giro d´Italia.
De generna har inte gått vidare i släkten =)
Och som ofta när jag var liten log jag ... då som nu även om leendet har tyvärr inte samma oskyldighet som tidigare.
När jag var liten älskade jag cow-boy filmer.
Min favorit var John Wayne, Yul Brynner, Robert Redford och Paul Newman.
Då vägrade jag ha på mig klänningar eller kjolar. Byxor och flanell skjortor var vad som gällde.
Idag gillar jag variation när det gäller klädseln men cow-boy filmer och den stilen är fortfarande en favorit.
Jag kunde se en myra och följa den med blicken i flera timmar då jag tyckte att djur var det bästa som fanns och djur är fortfarande ett intresse som bygger på respekt för djurvärlden.
Jag föredrog att leka med killar då de var lättare att leka med och då jag var ingen Barbie tjej.
Vissa skulle nog med ett leende på läpparna kanske påstå att den perioden har slagit till nu istället hos mig men tveksam till att det är hela sanningen. Å andra sidan kan säkert även Barbie vara en cool docka då det är den som leker med henne som ger henne en personlighet...
Även idag kan jag tycka att killar är inte så komplicerade som tjejer. De är enklare vänner som man slipper vara rädda att säga något som kan misstolkas, ifrågasättas och omvandlas till något annat än det som har sagts och framförallt är inte killar så negativ kritiska som andra tjejer är.
Tjejer kan prata illa om varandra för att sedan låtsas vara bästa vänner, de kan säga elaka saker som grundar sig på allt annat än en verklighet om dig och gör det av någon märklig anledning: tron att vara så mycket mer själva...
Killar är starkare gällande den biten, de behöver inte ta till sådana falska och fega metoder.
Mycket av den lilla flickan på bilderna finns kvar och mycket har förändrats men hon är jag och jag är hon & jag hoppas att det leendet bor kvar i mig för jag saknar det ...

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Michela!



Den 24/3 är inbokat! Det ska bli sååå kul :) Jättekul att läsa här på din blogg om alla spännande förberedelser!!



Kram!

2011-02-06 @ 20:51:21
URL: http://www.borasbloggarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0