PRESENTERA MIG SJÄLV

Att presentera sig själv är för många det svåraste som finns då man är ofta medveten om hur fel någon kan uppfatta ens beskrivning. Man vill inte att någon skall uppleva ens beskrivning om sig själv för kaxig, snobbig men inte heller för lam eller negativ.
Jag brukar alltid säga att jag är kontrasternas person. Jag är inte schizofren men mina positiva sidor kan även bli mina negativa.
Den personen som jag är idag är jag inte om en vecka, därav blir en fullkomlig ärlig beskrivning en omöjlighet.
Om vi dock börjar lite lätt med några fakta så heter jag Michela, jag fyller 40 år i år, är skorpion, 168 lång och 63-64 kilon tung =)
Håret har med åren blivit blond och genom lite hjälp så kan ens naturliga färg förändras.
Jag är född i Bologna där jag även bodde i hela 20 år innan jag bestämde mig för att göra något annorlunda, för att komma till Sverige och lära mig språket.
Skall här tillägga att min mamma är från Borås och jag valde staden därför att mina morföräldrar bodde här.
När det gäller olika egenskaper så är jag nog en charmig person som har lätt för att le. Jag försöker att se det positiva för det negativa, att inte bedöma andra.
Jag har felat och jag hoppas att man som människa får möjligheten till att ställa saker och ting till sin rätta.
Jag har även gjort underbara saker för andra under åren som gått för även små handlingar kan betyda mycket för den enskilde personen.
Jag älskar att resa då" möten med nya människor får mig att le.
Har drömmen om att driva boskap en vecka i Billings, Montana.
Ser mitt blonda hårsvall när jag galopperar i den fantastiska naturen med öppna ytor som Montana erbjuder.
Jag är social men jag är även en ensamvarg; jag uppskattar mina ensamma kvällar i soffan i mjukis byxor och linne. Jag tänder några ljus och så är jag ...
Jag gillar dock även att ibland vid några få tillfällen få ta på mig en klänning, ta fram det där feminina som bor i mig och njuta av att vara kvinna.
Jag gillar att sitta och prata, diskutera och utbyta tankar.
Jag gillar och intresserar mig för hur människor tänker och agerar.
Jag gillar människor som vågar, som visar prov på drivkraft och som lever efter att "riskerar man inte så kan man inte heller vinna."
Jag är en passionerad människa i den bemärkelse att jag gillar glimten i ögat, passionen för livet, passionen för att vilja något mer än att bara existera.
Till skillnad från de förutfattade meningar som man ibland bemöter pga. man är blond med vissa ngt större kroppsdelar så är jag en person som har närmare 600 Universitetspoäng (beräknade på det nya sättet, efter Bolognaprocessen)
Mina poäng har jag tagit i diverse ämnen: sociologi, psykologi, historia, filosofi, italienska, idé och lärdomshistoria, pedagogik & more...
Är både gymnasielärare & beteendevetare men skall nu med en väninna och kollega satsa på något nytt, att börja på ett nytt kapitel i min livs bok och göra något jag har velat göra i över 6 år men inte vågat...
Jag är sämre på att höra av mig genom telefonsamtal, använder tyvärr facebook som medel för att skicka en kram. Borde istället ringa eller skicka ett brev, ett hederligt brev är alltid väldigt trevligt att få.
Jag har en underbar dotter på 8 år och en hund som är snart 3.
Mitt liv har kantats av många prövningar och där finns många förklaringar till medvetna felaktiga val samtidigt som dessa aldrig utgör en ursäkt.
Jag är snabb i mina svar och får ofta till det med ord.
Jag älskar att skriva även om jag ofta gör grammatiska fel då svenska ej är mitt modersmål.
Jag gillar utmaningar, då jag vill bevisa att något som man ej tror går visst att göra.
Jag har aldrig druckit några större mängder, rökt mer än 3 cigaretter eller svurit en massa men jag har varit rebellisk på andra sätt.
När jag bodde i Italien var jag med i Civilförsvaret med min hund och var ute på olika uppdrag och träningar på helgerna istället för att gå på disko som alla andra =)
Jag uppskattar uppmärksamhet men inte under alla former.
Jag vill ibland ligga i fosterställning och bara få känna mig ett litet barn som råkat ut fel medan andra gånger är jag den kvinnan som är så medveten om vem hon är och vad hon vill.
Jag älskar promenera och när jag är igång älskar jag träning, gillar dock inte vägen till gymmet =)
Jag sover på höger sida av sängen, dricker alldeles för lite på dagarna och äter sällan varm mat.
Jag gillar raka människor som säger vad de tycker, gillar inte skvaller och människor som talar illa om andra samt gottar sig i andras eländet.
Man skall leva sitt eget liv och fokusera på det som är viktigt istället för att ödsla energi på det som är negativt.
Har förmågan att "stänga av". Jag kan känna mig "trasig" inombords samtidigt som jag ler och verkar vara som vanligt.
Jag har en syster som bor i Bologna och som är mamma till underbara Matilde. Pappan heter Giacomo och tillsammans bor de i ett vackert hus med 2 hundar och 2 katter.
Tyvärr träffas vi alldeles för sällan och jag längtar just nu efter en kväll med bara hon och jag för att samtala, kramas och förlåta varandra för den tiden som inte har hittats för att vårda vår relation.
Min pappa bor numera i himlen medan min mamma bor här i Borås.
Älskar läsning av olika former men mest lättlästa böcker, deckare och de som berör livsfilosofi.
Har drömmen om att skriva en egen bok.
Har två tatueringar, en med min dotters namn och en där det står "Once upon a time there was a little girl ..."
Jag kan inte ha några sexsamtal då de orden har jag svårt att uttala, lite roligt kanske vid snart 40 år att inte kunna säga k-k men sådan är jag... =)
Jag är den jag är och lär mig kontinuerligt något nytt om mig själv.
Jag lär mig vad jag vill bli och har börjat inse att jag vill hitta tillbaka till det genuina även om vissa saker får fortsätta att vara lite artificiella.
Man kan faktiskt välja och välja bort, så länge dessa är mina medvetna val =)

Kommentarer
Postat av: Natasha

Så lika vi är men ändå så olika... facinerande att läsa sin mjuka motsvarighet, printade i bokstäver.

2011-02-14 @ 00:20:13
URL: http://http:/
Postat av: Johan

Jösses vad du skriver.

Kul att läsa din målande presentation. Känns nästan som att man känner dig...

Må gott, vi lär ses och höras igen.

2011-02-15 @ 21:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0