MIN FÖRSTA KÄRLEK

Det passar bra att skriva om sin första kärlek så nära Alla Hjärtans Dag, ett klassiskt inlägg kanske =)
Först & främst borde man dock förtydliga vem anses vara ens första kärlek?
Min första kärlek även om den var otroligt oskyldig var för en kille som heter Marco och som nog var lite av "den snygge killen" som många tjejer gillade och då även jag.
Jag var dock den blyga tjejen som inte ville kyssa eller bli kysst då osäkerheten var stor.
Jag vet egentligen inte riktigt hur gamla vi var men skulle gissa kring 11-12.
Jag tog hand om hemlösa hundar och med mig på dessa hundpromenader följde 3-4 killar som var mina bästa vänner. Marco blev en av dem. Han var så snygg och så säker på sig själv.
Han var precis tvärtom mig men jag gillade honom och han gillade mig...
Minns hur min syster gömde sig en gång bakom ett träd och tjuvkikade när han och jag smakade varandras läppar lite försiktigt. Allt var så oskyldigt, så spännande, så nytt ...
Jag minns hur en gång han köpte till mig en tavla i guld med en tiger på då vi var på en marknad tillsammans. En tavla som jag bara älskade. Den kostade 5000 lire, minns det fortfarande. Siffran motsvarar 25 kronor =)
När jag tittar i mina dagböcker finns det tårar om ord som hade med svartsjuka att göra.
Han kunde få vilken tjej som helst och alla var så att säga inte lika blyga som jag var på den tiden.
Skall kolla lite senare om jag hittar något gammalt kort på honom så att ni kan se vem som var "my first love", "il mio primo amore" även om då räknar jag till detta den förste killen jag har kysst och nothing more.
Mer om detta senare ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0