LATTE/INTE LATTE? INTE LATTE ...

Bilen är utlånad så jag gick med Knut den korta promenaden till Nicoles skola och så hem igen.
Har funderat fram och tillbaka och nu har jag bestämt mig för att sälja min lilla Latte bil =)
Bor i centrum och jobbar i centrum. Det finns ingenting som berättigar den månadskostnaden som att ha bil innebär, så mycket roligare att lägga de pengarna på upplevelser av olika slag så snart skall Latte få någon ny ägare.
Har under dessa två månader bara känt en inombords"stress" för att hitta parkering och betala parkeringen. Den veckan jag inte har min lilla så rör jag inte ens bilen och den veckan jag har henne så är det bara bra med den lilla promenaden på 5 minuter som det innebär att följa med henne till skolan samtidigt som jag rastar Knut.
Strategiska beslut kallar jag dessa.
Skall ge detta ett år och känner jag för att jag saknar en bil alldeles för mycket så får jag tänka om.
Som en vän så "värre sparbörsa än en bil finns ej" =)
Att ta taxi de få gångerna jag behöver bil kommer att bli ändå billigare.
Som sagt, ett år men fram tills försäljning får jag se till att använda henne =)
Så här såg Knut ut av all snö. Igår fick man en liten glimt av våren och idag är vintern tillbaka =)
Snart skall Nicole & jag till Michelle som skall testa en apparat för huden på mig.
Bilder från detta kommer senare ikväll...
''

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0