HJÄLP ATT HJÄLPA

Malaria dödar nästan en miljon barn varje år. Det kan vi förhindra.

”Jag saknar mina barn och jag är rädd för att jag också kommer att förlora den yngsta.”Saweba Abu i Ghana har förlorat två barn i malaria. Deras liv kunde ha räddats med hjälp av ett myggnät, men Saweba hade inte råd.

Sawebas historia är tyvärr inte den enda i sitt slag. Varje år dör nästan en miljon barn i malaria. Det kan vi förhindra. För 44 kr kan du köpa ett myggnät nu.

Malariamyggan sticker ofta under natten och det bästa sättet att skydda barn är att se till att de sover under myggnät.

Saweba har nu fått ett myggnät och hennes lilla dotter kan sova i lugn och ro. Men, det finns miljoner barn i Afrika som måste sova helt utlämnade åt malaria-myggorna. Du kan hjälpa dem. Köp ett myggnät i vår gåvoshop nu.

Tillsammans kan vi ge de här barnen en framtid.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0