ALLA HJÄRTANS DAG

Detta är alltså dagen då många får söta brev med romantiska ord, chokladaskar och små söta nallebjörnar. Dagen då man kanske ger sin älskade röda rosor och viskar orden "jag älskar dig" då man vill att den personen skall vara medveten över hur viktig han/hon är för dig ...
Det är dagen då hjärtan pryder fönstren på många butiker, dagen då romantik skall flöda samtidigt som vardagen fortsätter som vanligt i och med att det faktiskt är måndag med alla dess måsten.
Det är dagen då vi som är singlar kanske hade önskat oss en kyss, att hålla handen men även dagen då vi är medvetna att vissa av oss är singlar därför att det faktiskt inte räcker med rosor, choklad och nallebjörnar.
Vi väntar på den riktiga känslan då våra egna hjärtan skall slå så fort så att det darrar på marken, då vi vet att nu är han/hon här.
Det är dagen då vi kan även kan säga till vårt barn, våra riktiga hjärtan hur viktiga de är, riktig kärlek, den kärleken som är sann och ren.
Vi kan köpa en liten tanke till våra vänner eller kanske bjuda de på en fika eller skicka ett vänskapsbrev.
Det finns många olika hjärtan som man kan uppmärksamma denna dag men jag börjar med min egen ...
Grattis Michi på Alla Hjärtans Dag,
det är trots allt genom att vårda mitt eget hjärta som jag kan vårda andras...
Skrev detta i sanden när jag var i Rio förra året med vänner.
Började denna morgon med att gå ner och handla lite choklad och en liten liten nalle till min lilla som jag sedan under morgonpromenaden med Knut lämnade framför dörren till hennes pappas hus så att hon kan få en liten extra tanke denna hjärtedag.
Själv skall jag gå och prata av mig lite för att sedan gå och jobba, träna och äta en grönsakssoppa hos mamma för idag börjar min detox period =)
Önskar alla mina vänner en riktig underbar Alla Hjärtans Dag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0