TÄNDER, FIKA, EN REN DUSCHDRAPERI & LÄSNING

Vilket vinterväder och redan nu i november !!!
Det återstår bara att tycka att det är riktigt vackert då vi kanske får några sådana här månader, men vi skall inte klaga. Detta är precis vad vi önskar oss för att komma in i Julstämning!
Hämtade Nicole idag då hon skulle till tandläkaren. Med stor självsäkerhet intog hon tandläkarstolen och satte sig där med armarna under sitt underbara huvudet.
Kunde inte låta bli att le ...
Inga hål löd uttalet och tack för det! Hon fick som jag redan för 30 år sedan välja en liten present från två olika lådor.
Efter att ha suttit där en liten stund gick vi en promenad till mamma för att fika med henne.
Mamma frågade henne vad hon önskar sig i Julklapp och några ting dök upp som önskemål.
Själv sa jag till henne att hon skall få en upplevelse av mig.
Nicole: "Vad är en upplevelse?"
Jag: "Det är något att göra, som en konsert eller en utflykt"
Nicole: "Fy, vad tråkigt mamma. Jag vill ha saker"
Well, well well ... Då får det bli en liten upplevelse och en liten sak.
Inser att jag tyckte troligtvis inte heller att få upplevelser i present då man inte ansåg att det var just en sådan...
Själv får jag nog säga att det är bland de sakerna man uppskattar som bäst men självklart älskar jag även ett paket att öppna...
Säg egentligen vad jag inte gillar gällande presenter! Gillar mjuka som hårda paket och ... upplevelser!
I år skall vi dock även göra något för andra. Förmiddagen skall handla om att ge lite tid till de personer som kanske inte har någon att fira denna dag. Information om detta kommer längre fram.
Nicole blev hämtad av sin pappa och istället för att vara hos mig från imorgon får jag vänta fram till söndag då hennes halvbror skall bli döpt och då är det en självklarhet att hon skall och vill närvara.
Själv har jag tvättat duschdraperiet. Fråga mig inte när detta skedde sist =)
Nu återstår en hemmakväll i soffan med en massa läsning. Bokklubb nästa vecka. 1 bok av 2 är läst men har en kvar. Det skall allt gå ... Älskar att ligga här i värmen, titta ut och bara fördjupa mig i intressanta texter som handlar om konflikthantering.
Tror nog att sådant borde alla läsa om ... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0