BACK IN SCHOOL

Idag var jag med Nicole i skolan och det var allt från matematik till en lektion om hjärnan som väntade. Intressant då man har faktiskt glömt lite av den basic fakta som man borde kunna. När fröken frågade om Nicoles mamma kunde svara på en fråga om hjärnan så tittade jag och "låtsades" att jag spelade den som inte kan för att be barnen om hjälp. Sanningen var att jag spelade inte och undrar om fröken såg igenom detta skådespel =)
Rasten ute på gården var nog det jobbigaste då det var såååå kallt. Att barnen skall ha varma kläder har nu fått en helt ny förståelse...
Nicole visade denna underbara nalle hon gjorde på slöjden igår. Underbar !!!
På rasten fick jag vid två tillfällen även agera ordningsvakt då en kille som går i klass 6 hade visst medvetet förstört ett snö bygge några tjejer i Nicoles klass hade gjort. Gillar inte när de stora skall visa sin makt på de mindre så jag gick fram till honom och killen tror jag förstod att den här mamman is tuff =)
Efter skolan fick Nicole följa med lite på stan. Hon hämtade önskelistan som BR så passande ger ut så att Tomten får veta vad alla barn önskar sig, självklart produkter från BR =)
Nu skall jag titta på var hon har kryssat för som i "like". Lillan blir hämtad kl. 1615 och sedan skall jag, Louise & Petter åka till Rondo för att "Robert Gustavsson dinner show"
Humor är alltid ett viktigt inslag i ens vardag och ibland är det extra välkommet =)

Kommentarer
Postat av: hannele

du är så mysig att "lyssna" på. Fin mamma och människa är du! Fin blogg

2010-11-24 @ 21:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0