TID

På Fars dag lämnade sonen till Robin Sharma ett kort till sin far. Ett kort som han hade gjort själv i skolan. Tillsammans med ett foto av sig själv hade sonen skrivit följande ord:
Ibland blir du så trött på att jag är liten och gör bus
Och sätter små kladdiga fingrar på allting i vårt hus.
Men jag växer hela tiden och blir stor med väldig fart
Och mina kladdiga avtryck försvinner säkert snart.

Här är ett avtryck av min hand, så att du säkert minns
Mina små kladdiga händer när jag var din lilla prins.
Puss


Vilka ord och vilka tankar! När jag tittar på min dotter, när jag hör henne prata så förstår jag inte hur det kunde vara hela 8 år sedan som jag låg på förlossningsrummet.
Att hela tiden flytta fram tiden till umgänge med sitt barn tills när "det har lugnat ner sig på jobbet" eller när man får en "högre lön" är nog det största misstaget man kan göra mot sig själv och sitt barn.
Minuterna blir till timmar, veckor till månader och månader till år och helt plötsligt är man kanske mormor=)
Den största gåvan man kan ge sitt barn, sin familj och sina vänner är tid. Att ge sig själv till dessa små underverk är en av de största gåvorna i livet.
Ditt barn liksom min kanske inte uppskattar att få en upplevelse i Julklapp men du kan ge en upplevelse med ditt barn i present till dig själv.
Vad mina Julklappar till min dotter kommer att bli är nog av varierande karaktär. Kommer självklart att berätta vilka dessa är, men som jag har berättat för henne tidigare är resan vi gjorde till Orlando en stor Julklapp som hon fick i förhand. Detta är nog dock lite svårt att förstå som barn =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0