NÖJDA PÅ LEOS LEKLAND

Idag har jag en nöjd dotter. Hämtade henne vid 14.30 och efter mindre än en timma hämtade Mathias & Holly oss för att åka till Leos Lekland. Våra barn var nästan de enda där denna eftermiddag och vi satte oss i de sköna fåtöljerna med tidningar, Iphone och alla tekniska prylar man kan tänka sig äga =)
När det ringde så tittade man på sina två mobiler men 6 Iphone stod uppradade på bordet då även Hugo och 2 vänner kom dit.
Flickorna lekte och skrattade. Berättade för dem att istället för att säga något fult ord när man är arg så kan de börja med att säga "Capperi" som på italienska betyder "kapris". Vi använder detta ord, hur konstigt det än låter, som en slags esklamation, när vi skall uttrycka en förvåning över något som har inträffat.
De köpte idéen direkt och kom tillbaka till oss för att berätta att de nu hade döpt om sig till Caprìs och Caprí ...
Hahaha!
När Hugo med vänner kom till Leos så var leken igång. De jagade varandra och flickorna gömde sig ...
Till höger kan man även se Hollys små ögon, eller Caprìs, sorry ... =)
Nöjda, svettiga av alla springandes var det bara att åka hem för att äta lite middag som idag bestod av kyckling och potatis, en mycket stolt Michela som såg till att en varm nyttig rätt serverades =)
Linda ringde när vi låg i sängen och hade läskväll. Vi bestämde att vi skall laga tacos och titta på Idol på fredag då vi knappast har setts sedan Landvetter, då vi kom hem från Orlando.
Nicole sa klart och tydligt där hon låg bredvid mig "Linda får göra färsen!!!"
???????
Vad menar min lilla älskling med detta?
Vi bestämde att vi skall laga maten tillsammans... Undra om hon inte ens godkänner att jag skär grönsakerna min lilla dotter... Inte alls konstigt att jag inte längre vågar mig på sådant, fick aldrig några lektioner i hemkunskap i Italien =)
Nu sover hon och jag skall läsa vidare i boken som skall vara färdigläst inför bokklubbsträffen på onsdag kväll...
Arrivederci!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0