DAGENS TANKAR

Kallt och ändå så vackert!
Var hos mamma och åt frukost idag då jag försöker åka eller gå dit dagligen. Jag kan bara tänka mig hur låååånga dagarna känns när man inte kan komma ut.
Två månader har nu gått sedan olyckan och en månad återstår av komplett vila för knät.
Utanför mammas
Sedan gick jag och hämtade på Posten två Julklappar jag har beställt och jag är såååå nöjd med dem!
Personliga och så underbart fina!
Vill ge dem NU !!! Känner mig som den lilla flickan som inte kunde hålla sig när paketen låg under granen =)
Still she, still me ...
På stan träffade jag en kvinna i min ålder som sedan flera år lider av en sjukdom som innebär att hon endast har 1 av de 4 immunförsvaren vi har. Hon har haft feber i 8 år och tvingas oftast att vara hemma sjuk.
Idag hade hon "bara" 38,5 och kände sig frisk. Åter ... referensramar.
Hon sa något som fick mig att tänka
"Jag förvånas att så många är friska" och visst har hon rätt. Tänk på din kropp, ditt psyke (allt är ett) och vilka mekanismer som dessa innebär.
Verkligen konstigt att så många av oss är friska ...
Vissa personer kan tycka att det inte syns på dig att du går igenom en svår period men vad vet dessa personer egentligen? Hon såg frisk ut i mina ögon men är inte frisk, ibland kan man gå igenom något psykiskt påfrestande men konsekvenserna av all oro och tankar finns inom oss, de syns inte på vårt ansikte då vi har de underbara försvarsmekanismerna som finns där för att skydda oss från det som berör oss för mycket.
Min väninna Annika är en sådan person som aldrig såg sjuk ut trots att hon var det. Hon kunde ha dagar då hon kunde vistas ute och var då den glada och snygga Annika, medan dagen efter rasade kanske kroppen ihop av ansträgningarna från dagen innan.
Don t judge andra för hur du tror att de reagerar, mår ... Verkligheten är inte alltid som den ser ut att vara liksom sanningen är oftast inte det vi får läsa i tidningarna.

Kommentarer
Postat av: Lars

kul att se att du skriver igen....

2010-11-30 @ 13:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0