A FRESH NEW BLOGG

Får be er att först och främst ha lite tålamod med utseendet av följande blogg då den inte innehåller någon bloggheader än ... Den kommer så småningom =)
Nu startar jag en helt ny blogg där jag är lite mer anonym. Tidigare var mitt bloggnamn mitt före och efternam och det har sina nackdelar då man aldrig vet vilka som läser ens inlägg, vilka som ser ens bilder och vad deras avsikter med att följa dina ord och bilder är. Man skall alltid vara lite försiktigt då vi i denna nya internet värld visar upp oss offentligt kanske lite väl för mycket ibland.
Det är självklart upp till var och en men viktigt är att man ger detta en liten tanke.
Varför jag valde orden
onceuponatimetherewasalittlegirl?
Därför att det är det enda som är säkert. Jag föddes men sedan är historien, den saga som skrivs dagligen och som dagligen präglas av händelserna och erfarenheterna de som formar oss...
Trots en viss cynism som jag har för mycket så vill jag ändå vara den lilla flickan som låg bredvid mormor och som lyssnade på de sagorna som berättades.
Oftast somnade hon dock före mig så jag fick redan där hitta på slutet.
Att fantisiera ihop är viktigt då det mesta är så verkligt i det vi gör. Leken idag är mer bestämd, den har redan ett start och ett mål och barnen slipper det underbara saken som är fantasin... om inte annat används den inte i lika föga grad.
Dessa få ord var bara de första, en förklaring till namnet på min nya blogg =)

Kommentarer
Postat av: S

Mera Anonymt! I like :) Puss!

2010-11-23 @ 23:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0